Przewodnik Użytkownika

Panelu Akceptanta

  • Aby uzyskać dostęp do Panelu Akceptanta:

     

    Przejdź do adresu URL logowania: https://portal.eu.convergepay.com

     

    Zostanie wyświetlone okno logowania:

    panel akceptanta- widok login- Elavon

    Wprowadź adres email, pod którym zarejestrowane jest Twoje konto

     

    Wprowadź swoje hasło i kliknij ‘Zaloguj się’

     

    (W tym polu rozróżniana jest wielkość liter)

     

    Następnie zostaniesz przekierowany do innego ekranu i poproszony o wprowadzenie 6-cyfrowego jednorazowego kodu dostępu, w ramach naszego procesu bezpiecznego logowania przy użyciu uwierzytelniania wieloskładnikowego.

    okienko loginu- sześciocyfrowy kod dostępu- Elavon

    Jednorazowy kod dostępu zostanie dostarczony na adres email powiązany z Twoim kontem użytkownika.

    email z jednorazowym kodem do logowania do panelu akceptanta Elavon

    Wiadomość email przyjdzie z adresu noreply@elavon.com i będzie zawierała temat ‘Kod weryfikacji logowania Elavon’

     

    Hasło jest ważne tylko przez 15 minut. Jeśli nie użyjesz hasła w tym czasie, będziesz musiał wygenerować nowe.

     

    Jeśli nie otrzymasz wiadomości email z kodem dostępu lub upłynął okres 15 minut, kliknij ‘Wyślij Nowy Kod’, aby otrzymać nowy kod dostępu.

     

    Po wprowadzeniu kodu dostępu, kliknij przycisk ‘Prześlij’, aby zakończyć proces logowania.

     

     

    Jeśli zapomniałeś hasła, możesz kliknąć ‘Nie pamiętam hasła’, aby poprosić o wysłanie wiadomości email na zarejestrowane konto w celu jego zresetowania:

    widok okna "nie pamiętam hasła" w panelu akceptanta Elavon

    Otrzymasz:

    email z linkiem do zresetowania hasła do panelu akceptanta Elavon

    Po kliknięciu przycisku ‘Resetowanie Hasła’ zostaniesz poproszony o utworzenie nowego hasła zgodnie z wytycznymi:

    okno resetowania hasła w panelu akceptanta Elavon

    Po zresetowaniu hasła otrzymasz następujący email z potwierdzeniem:

    email z potwierdzeniem zmiany hasła do panelu akceptanta Elavon
  • Po wejściu do Panelu Akceptanta pojawi się ekran Płatności

    Menu Płatności w panelu akceptanta Elavon

    To jest Twój ekran główny i stąd możesz przechodzić do innych obszarów Panelu Akceptanta za pomocą menu po lewej stronie (w zależności od poziomu dostępu, który posiadasz).

    Twoje ostatnie transakcje są wyświetlane w formacie listy, pokazując:

    • Datę i godzinę transakcji
    • Imię i nazwisko kupującego
    • Rodzaj i sposób płatności
    • Numer zamówienia (jeśli został podany)
    • Status transakcji
    • Kwotę i walutę transakcji
    • Kliknij przycisk ‘Filtry’ na ekranie ‘Transakcje’ aby zawęzić listę transakcji według jednego lub kilku kryteriów. Możesz filtrować po:

      • Status transakcji
      • Typ transakcji (sprzedaż lub zwrot)
      • Forma płatności
      • Źródło (wirtualny terminal, hostowana płatność, bezpośrednio przez API, cykliczne, pay-by-link)
      okno filtrowania transakcji w menu zarządzania transakcjami w panelu akceptanta Elavon
    • Możesz użyć kryteriów wyszukiwania dowolnego tekstu, aby wyszukać jedną lub więcej transakcji, korzystając z opcji wyszukiwania na ekranie ‘Transakcje’ – na przykład wprowadzenie czterech ostatnich cyfr numeru karty spowoduje zwrócenie wszystkich transakcji z tym numerem karty:

      funkcja wyszukiwania transakcji w panelu akceptanta Elavon
    • Kliknij na transakcję na liście transakcji, aby wyświetlić dodatkowe szczegóły:

      lista wyszukanych transakcji w panelu akceptanta Elavon
      szczegóły transakcji w panelu akceptanta Elavon
    • Możesz anulować transakcję, jeśli ma ona status ‘Autoryzacja’ lub ‘Ujęto do rozliczenia' i nie została jeszcze rozliczona. Aby anulować transakcję:

      • Kliknij transakcję na liście Transakcje, aby wyświetlić szczegóły transakcji
      • Kliknij przycisk ‘Działania’
      • Kliknij ‘Unieważnij’
      działania związane z transakcjami w panelu akceptanta Elavon

      Potwierdź, że chcesz anulować transakcję, klikając ‘OK’:

      potwierdzenie anulowania transakcji w panelu akceptanta Elavon
    • Możesz dokonać całkowitego lub częściowego zwrotu za transakcję, jeśli ma ona status ‘Rozliczono’. Aby dokonać zwrotu:

      • Kliknij rozliczoną transakcję na liście Transakcji, aby wyświetlić szczegóły transakcji
      • Kliknij ‘Wydaj zwrot’:
      dostępne działania związane z rozliczonymi transakcjami w panelu akceptanta Elavon

      Kliknij ‘przetwórz zwrot’ aby zwrócić pełną wartość transakcji.

      Jeśli chcesz zwrócić tylko część kwoty całkowitej, kliknij pole ‘Kwota’ i wpisz kwotę, którą chcesz zwrócić klientowi.

      Na tym etapie możesz również wysłać emailem potwierdzenie zwrotu do klienta:

      menu ustawień zwrotu w panelu akceptanta Elavon

      Nowa transakcja pojawi się w tabeli ‘Transakcje’, aby pokazać zwrot ze statusem ‘Ujęto do rozliczenia’, dopóki zwrot nie zostanie pomyślnie rozliczony.

    • Dane transakcji można łatwo pobrać do pliku CSV, który można następnie zaimportować do narzędzia do raportowania lub arkusza kalkulacyjnego w celu przeprowadzenia dalszej analizy.

       

      Kliknij trzy pionowe kropki w prawym górnym rogu nad tabelą transakcji, aby pobrać listę transakcji (lub podzbiór transakcji, jeśli już przefiltrowałeś listę):

      okno wyszukiwania transakcji w panelu akceptanta Elavon

      Maksymalna liczba transakcji, które możesz pobrać to 1000 – jeśli nie zastosujesz filtra, pobranie będzie zawierało 1000 ostatnich transakcji.

       

      Kliknij ‘OK.’, aby rozpocząć pobieranie.

      okno pobierania raportów transakcji w panelu akceptanta Elavonu

      Otwórz plik CSV (zawierający przydatne dodatkowe pola) w preferowanym narzędziu do raportowania.

    • Kliknij w zakładkę ‘Rozliczenia’, aby wyświetlić listę wszystkich dziennych paczek rozliczonych transakcji na Twoim rachunku:
    menu rozliczeń w panelu akceptanta Elavon
    • Kliknij na pojedyncze rozliczenie na liście, aby wyświetlić transakcje w ramach tej paczki:
    szczegóły transakcji w ramach paczki w menu rozliczeń w panelu akceptanta Elavon

    Następnie możesz sprawdzać poszczególne transakcje w paczce, filtrować listę transakcji I pobierać ją do raportowania jak wcześniej opisano w sekcji ‘Zarządzanie Transakcjami’.

  • Możesz przetwarzać transakcje MOTO (Mail Order/Telephone Order) bezpośrednio w Panelu Akceptanta za pomocą Wirtualnego Terminala.

     

    Wszystkie transakcje MOTO pojawią się na liście Transakcji i można nimi zarządzać w taki sam sposób, jak transakcjami e-commerce.

    • Kliknij przycisk ‘Utwórz Transakcję’ w prawym górnym rogu ekranu ‘Transakcje’, aby wyświetlić nowe okno transakcji:

      okno transakcji w menu przetwarzania nowej transakcji MOTO w panelu akceptanta Elavon
      menu utworzenia transakcji przez wirtualny terminal MOTO w panelu akceptanta Elavon

      Wprowadź szczegóły transakcji w wymagane pola:

       

      • Kwota: wprowadź kwotę płatności, którą chcesz przetworzyć
      • Waluta: wybierz walutę z rozwijanej listy
      • Działanie: wybierz akcję z rozwijanej listy:
        • Ujęto do rozliczenia: użyj tej opcji, jeśli chcesz autoryzować transakcję, a także wysłać ją do platformy rozliczeniowej w celu rozliczenia w następnej paczce
        • Autoryzacja: skorzystaj z tej opcji, jeśli chcesz tylko autoryzować transakcję i nie wysyłać jej do rozliczenia – transakcja musiałaby zostać ręcznie rozliczona przed wygaśnięciem autoryzacji (zwykle 7 do 10 dni po autoryzacji)
      • Numer referencyjny zamówienia: numer zamówienia transakcji (nie jest obowiązkowy i może być generowany automatycznie)
      • Szczegóły płatności: numer karty, data ważności i kod zabezpieczający
      • Potwierdzenie w e-mailu: zaznacz pole, aby wysłać elektroniczny paragon na adres email klienta.
      • Więcej opcji: adres rozliczeniowy klienta i adres wysyłki

       

      Kliknij ’Zapłać Kartą’.

       

      Wprowadzone dane są kopiowane do ekranu podsumowania po prawej stronie, aby umożliwić Ci przejrzenie szczegółów transakcji z klientem przed jej przetworzeniem.

       

      Kliknij ‘Przetwarzaj Transakcję’, aby potwierdzić:

       

      Zobaczysz wtedy potwierdzenie statusu transakcji, Zaakceptowana lub Odrzucona:

      komunikat o zaakceptowanej transakcji w menu wirtualnego terminalu MOTO w panelu akceptanta Elavon
      komunikat o odrzuceniu transakcji przez bramkę w menu wirtualnego terminalu MOTO w panelu akceptanta Elavon
      komunikat o odrzuceniu transakcji przez wydawcę kary w menu wirtualnego terminalu MOTO w panelu akceptanta Elavon

      Transakcja może zostać odrzucona przez bramkę (na przykład zablokowana przez jedną z reguł przeciwdziałania oszustwom) lub odrzucona przez wystawcę karty.

       

      Kliknij ‘OK’ aby powrócić do listy Transakcji, gdzie u góry zobaczysz nową transakcję

    • Możesz skorzystać z opcji Zweryfikuj Kartę w wirtualnym terminalu, aby potwierdzić ważność karty kredytowej lub debetowej, sprawdzając numer karty, datę ważności, kod bezpieczeństwa i informacje na temat adresu. 

       

      Wynik żądania autoryzacji jest zwracany w czasie rzeczywistym, i może polegać albo na potwierdzeniu, że dane karty są ważne, albo na odrzuceniu autoryzacji.

       

      Nie sprawdza się dostępnych środków ani limitu kredytowego karty, więc nie potwierdza się obecności środków na karcie, ani nie gwarantuje przyszłych płatności.

      okno weryfikacji karty w menu wirtualnygo terminalu MOTO w panelu akceptanta Elavon
      • Jeśli karta jest ważna, zobaczysz:
      potwierdzenie ważności karty w menu wirtualnego terminala MOTO w panelu akceptanta Elavon
      • W przeciwnym razie zobaczysz:
      powiadomienie o nieprawidłowości karty w oknie weryfikacji karty w menu terminala wirtualnego MOTO w panelu akceptanta Elavon
    • Jeśli masz włączoną opcję DCC na swoim koncie, możesz zaoferować klientom wybór waluty, w której będą płacić – preferowaną walutę Twojej firmy lub, jeśli jest inna, walutę włączoną domyślnie na ich karcie (zwykle krajowa i preferowana waluta klienta)

       

      Rozpocznij płatność MOTO w sposób opisany w poprzedniej części tego poradnika.

       

      Po wprowadzeniu numeru karty pojawi się komunikat informujący, czy karta obsługuje DCC, a jeśli tak, o dostępnej walucie. W podanym przykładzie Polski Złoty (PLN), waluta karty kupującego, została zaprezentowana jako alternatywna opcja walutowa.

      okno utworzenia nowej transakcji z dynamicznym przeliczaniem walut (DCC) w menu terminalu wirtualnego MOTO w panelu akceptanta Elavon

      Po wybraniu waluty, niebieski przycisk zmieni się na wybraną walutę – na przykład – ‘Przetwarzaj w PLN’

      alternatywna waluta do transakcji przez wirtualny terminal MOTO w panelu akceptanta Elavon

      Przed kliknięciem ‘Przetwarzaj Transakcję’, przeczytaj na głos kupującemu oświadczenie o akceptacji DCC

      potwierdzenie przetwarzania transakcji DCC w menu wirtualnego terminala MOTO w panelu akceptanta Elavon
      potwierdzenie transakcji DCC w menu wirtualnego terminala MOTO w panelu akceptanta Elavon
    • Jeśli chcesz automatycznie wygenerować unikalny numer zamówienia, po prostu kliknij przycisk ‘Generuj’ po prawej stronie pola, a unikalny numer referencyjny zamówienia zostanie wypełniony:

      okno generowania numeru zamówienia w menu terminala wirtualnego MOTO w panelu akceptanta Elavon
  • Możesz wysłać swoim kupującym link do płatności, aby uniknąć proszenia ich o udostępnianie poufnych informacji przez telefon.

     

    Link można wysłać emailem lub skopiować i wkleić do wiadomości SMS lub innej. Kupujący kliknie link, aby zakończyć bezpieczną transakcję bezpośrednio na hostowanej stronie płatności.

    • Wybierz opcję ‘Ustawienia’ z głównego menu

       

      Przejdź do ‘Link do płatności’

      okno ustawień w panelu akceptanta Elavon

      Ustaw przełącznik Włącz link do płatności na ‘Włączone’.

       

      Po wyłączeniu, opcja tworzenia linków do płatności z formularza „Nowa Transakcja” jest usuwana. Wszelkie zaległe, aktywne linki do płatności pozostaną aktywne.

      włączenie funkcji link do płatności w ustawieniach "Link do płatności" w panelu akceptanta Elavon

      Opcjonalnie: ustaw domyślny termin ważności linku, jeśli chcesz, aby Twój link do płatności wygasał w określonym przedziale czasowym – domyślnie jest to 90 dni

      ustawienia terminu ważności domyślnego linku w opcji link do płatności w panelu akceptanta Elavon

      Opcjonalnie: ustaw domyślny temat wiadomości email, jeśli chcesz, aby wszystkie wiadomości email z Pay-by-Link miały ten sam tytuł. Za każdym razem, gdy generujesz nową wiadomość email typu pay-by-link, możesz zmienić lub zamienić domyślny tytuł.

      ustawienia domyslnego tematy e-maila płatności przez link w panelu akceptanta Elavon

      Możesz także dostosować wygląd szablonu wiadomości email z Pay-by-Link

      ustawienia wyglądu szablonu wiadomości e-mail płatności przez link w panelu akceptanta Elavon
    • Kliknij przycisk ‘Utwórz transakcję’ w prawym górnym rogu ekranu „Transakcje”, aby wyświetlić okno nowej transakcji:

      okno tworzenia transakcji płatności przez link w panelu akceptanta Elavon

      Wprowadź szczegóły transakcji

       

      Kliknij ‘Pay-by-Link’

      Okno ustawień i tworzenia transakcji z wybraną opcja "Pay-by-link" w panelu akceptanta Elavon

      Wybierz opcję ‘Wyślij używając szablonu e-mail Elavon’, aby wysyłać linki do płatności przez email bezpośrednio z Elavon.

       

      Domyślne ustawienia zostaną automatycznie zastosowane, tj. domyślny termin wygaśnięcia linku i domyślny temat wiadomości email.

      ustawienia treści wiadomości email w panelu akceptanta Elavon

      Kliknij ‘Wyślij Email’

    • Możesz także wygenerować adres URL linku do płatności, który możesz następnie wkleić do wiadomości SMS, dodać do mediów społecznościowych lub wkleić na fakturze.

      okno tworzenia transakcji płatności pay-by-link w panelu akceptanta Elavon

      Wprowadź szczegóły transakcji I wybierz ‘Wygeneruj adres URL do skopiowania/wklejania’.

       

      Adres URL linku do płatności, który możesz skopiować i wkleić, zostanie wyświetlony.

      potwierdzenie utworzenia linku do płatności w panelu akceptanta Elavon
  • Jeśli posiadasz uprawnienia do zarządzania użytkownikami, będziesz mógł tworzyć nowych użytkowników oraz edytować lub dezaktywować istniejących użytkowników bezpośrednio w Panel Akceptanta.

     

    Wybierz opcję ‘Użytkownicy’ z głównego menu:

    widok ustawień użytkownika w panelu akceptanta Elavon
      • Kliknij przycisk ‘Utwórz Użytkownika’
      widok ustawień użytkownika w panelu akceptanta Elavon

      Wprowadź dane nowego użytkownika – adres email będzie musiał zostać zweryfikowany przez nowego użytkownika i stanie się jego nazwą użytkownika do logowania:

      widok ustawień utworzenia nowego użytkownika w panelu akceptanta Elavon

      Wybierz wymaganą rolę z trzech dostępnych ról:

       

      • Kierownik – może przeglądać, przetwarzać transakcje i wykonywać zwroty, oraz konfigurować reguły przeciwdziałania oszustwom
      • Przedstawiciel Handlowy – może przeglądać i przetwarzać transakcje
      • Administrator – może przeglądać, tworzyć, usuwać i modyfikować wszystkie konta

       

      Kliknij ponownie ‘Utwórz Użytkownika’

       

      • Użytkownik otrzyma wiadomość email z linkiem do pierwszego logowania:
      e-mail dla nowego użytkownika Elavon z prośbą o utworzenie hasła
      • Z listy użytkowników wybierz użytkownika, którego chcesz zmodyfikować, i kliknij ‘EDYTUJ’:
      widok edycji użytkownika w panelu akceptanta Elavon
      • Będziesz mieć możliwość edycji nazwy użytkownika i roli, ale nie będzie można zmienić adresu email, ponieważ jest to również identyfikator logowania.

       

      Po zakończeniu wprowadzania zmian, kliknij ‘Zapisz zmiany’ aby potwierdzić

      widok edycji użytkownika w panelu akceptanta Elavon
    • Jeżeli użytkownik nie potrzebuje już dostępu do Panelu Akceptanta, można dezaktywować jego login.

       

      Z listy użytkowników wybierz użytkownika, kliknij ‘Działania’ i wybierz ‘Dezaktywuj’

      widok działań w liście użytkowników z podświetloną opcją "Dezaktywuj" w panelu akceptanta Elavon

      Potwierdź, że chcesz dezaktywować użytkownika, klikając ‘OK’:

      okno potwierdzenia dezaktywowania użytkownika w panelu akceptanta Elavon
  • W zależności od poziomu dostępu będziesz mógł przeglądać swoje ustawienia konta i płatności, zmieniać wygląd hostowanej strony płatności, aby była zgodna z Twoją stroną internetową, a także aktywować i konfigurować reguły przeciwdziałania oszustwom.

     

    Kliknij ‘Ustawienia’ w głównym menu:

    menu ustawień w panelu akceptanta Elavon
    • Kliknij ‘Konto”, aby wyświetlić bieżące Ustawienia Konta:

      widok ustawień konta w panelu akceptanta Elavon

      Informacje o firmie są rejestrowane w momencie zakładania konta i nie można ich edytować. Jeśli chcesz wprowadzić w tym zakresie jakiekolwiek zmiany, skontaktuj się ze swoim opiekunem klienta Elavon i/lub działem obsługi klienta.

       

      Możesz przesłać logo swojej firmy, aby wyświetlić je na hostowanej stronie płatności

       

      Kliknij ‘Załącz Nową Grafikę’

      okno opcji załączenia nowej grafiki w ustawieniach konta w panelu akceptanta Elavon

      Wybierz i otwórz plik obrazu, którego chcesz użyć.

       

      Twoje logo zostanie teraz wyświetlone:

      widok ustawień konta z dodanym logo w panelu akceptanta Elavon
    • Kliknij ‘Paragony’, aby zobaczyć ustawienia paragonu i wyświetlić podgląd paragonu

      menu ustawień w panelu akceptanta Elavon

      Możesz skonfigurować ustawienia Dostarczania Paragonów, aby wybrać, kiedy chcesz automatycznie wysyłać paragon do swoich klientów:

      widok ustawień przesyłania potwierdzeń transakcji w ustawieniach paragonów w panelu akceptanta Elavon

      Możesz wprowadzić Zasady Zwrotów, które będą wyświetlane w dolnej cześci Podglądu Paragonu po lewej stronie, jak na przykładzie poniżej:

      podgląd paragonu w ustawieniach paragonu w panelu akceptanta Elavon
      • Włącz BCC, jeśli chcesz wysyłać potwierdzenia zakupów na adres ukrytego adresata:
      widok dodania adresu e-mail ukrytych adresatów w potwierdzeniach płatności w panelu akceptanta Elavon

      Włącz opcję Logo, jeśli chcesz umieścić logo swojej firmy na paragonie:

      widok włączenia opcji umieszczenia logo na paragonie w panelu akceptanta Elavon
    • Wybierz ‘Płatności’, aby skonfigurować dzienny czas rozliczenia oraz ustawić waluty dla transakcji MOTO:

      Widok ustawień płatności w panelu akceptanta Elavon

      Możesz zmienić czas automatycznego rozliczania przeprowadzonych transakcji, wybierając nową wartość z rozwijanej listy:

      ustawienia godziny rozliczenia w ustawieniach płatności w panelu akceptanta Elavon

      Możesz dodać waluty, które mogą być akceptowane dla transakcji MOTO w wirtualnym terminalu, w oparciu o ustawienia Twojego konta w Elavon:

       

      • Aby dodać walutę, wybierz walutę z rozwijanej listy i kliknij ‘Dodaj Walutę’. Powtórz dla każdej waluty, którą chcesz dodać.
      okno dodania waluty w ustawieniach płatności w panelu akceptanta Elavon

      Aby usunąć walutę, kliknij ikonę usuwania odpowiadającą danej walucie i potwierdź swój wybór.

       

      Upewnij się, że zapisałeś zmiany!

       

      Jeśli chcesz wprowadzić zmiany na liście ‘Karty akceptowane’, musisz skontaktować się z zespołem Converge Helpdesk: Tel: 022 3065894, e-mail: convergehelpdesk@elavon.com.

    • Kliknij ‘Hostowana Strona Płatności’, aby wprowadzić zmiany w elementach hostowanej strony płatności:

      menu dostosowywania Hostowanej Strony Płatności w panelu akceptanta Elavon
      • Pola Danych – wybierz, które pola chcesz wyświetlić na hostowanej stronie płatności:
      widok pól danych w ustawieniach hostowanej strony płatności w panelu akceptanta Elavon
      • Logo – użyj przełącznika, by włączyć tę opcję, aby wyświetlić swoje logo na hostowanej stronie płatności. Spowoduje to wyświetlenie logo, które już przesłałeś w Ustawieniach Konta.
      • Nazwa Firmy – użyj przełącznika, by włączyć tę opcję, aby wyświetlić nazwę firmy (zgodnie z ustawieniami konta) na hostowanej stronie płatności
      • Kolory – kliknij symbol koloru, aby zmienić kolor nagłówka, tekstu nagłówka i pól wprowadzania danych, zgodnie z projektem Twojej strony internetowej. Możesz wybrać je z predefiniowanej listy lub wprowadzić własny kod Hex.
      • Krój Pisma – użyj listy rozwijanej ‘Czcionka’, aby wybrać inną czcionkę.
      • Tekst Przycisku – użyj listy rozwijanej Tekst Przycisku, aby wybrać inną wiadomość.

       

      Pamiętaj, aby kliknąć ‘Zapisz i Opublikuj’, aby zapisać zmiany:

      szczyt strony ustawień hostowanej strony płatności z przyciskiem "zapisz i opublikuj" w panelu akceptanta Elavon
    • Wbudowane narzędzia zapobiegania oszustwom umożliwiają definiowanie list blokad i konfigurowanie reguł, które pomogą ograniczyć ryzyko oszustwa.

       

      Należy pamiętać, że jeżeli reguła zostanie uruchomiona w przypadku transakcji dokonanej przy użyciu innego rodzaju płatności niż karta, np. bankowości internetowej, wtedy transakcja zostanie odrzucona, nawet jeśli wynik reguły jest ustawiony na ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’. Transakcji tego typu nie można zatrzymać do sprawdzenia.

       

      Kliknij ‘Reguły Zapobiegania Oszustwom’, aby uzyskać do nich dostęp – zauważysz, że niektóre reguły są domyślnie aktywne. Możesz wybrać reguły, których chcesz używać i konfigurować je zgodnie z wymaganiami biznesowymi:

      widok reguł zapobiegania oszustwom w panelu akceptanta Elavon
      • Uwierzytelnianie 3-D Secure – jeżeli uważasz, że masz wymóg biznesowy, aby wyłączyć/ustawić tę regułę na nieaktywną, pamiętaj, że Twoja firma będzie ponosić odpowiedzialność w przypadku obciążenia zwrotnego (chargeback). Aby wyłączyć 3DS2, kliknij regułę, aby zmienić przełącznik na ‘Wyłącz’.

       

      Zgodnie z przepisami Drugiej Dyrektywy w Sprawie Usług Płatniczych (PSD2) większość transakcji e-commerce w Europie będzie wkrótce wymagać Silnego Uwierzytelniania Klienta (SCA). EMV 3DSecure to standardowa w branży metoda zapewniania SCA w przypadku płatności kartą. Decydując się na dezaktywację 3DS na swoim koncie Converge, będziesz ponosić odpowiedzialność w przypadku obciążeń zwrotnych zgłaszanych przez wydawców kart i na ryzyko odrzucenia przez nich transakcji.

      Organizacje kartowe (Visa i Mastercard) mogą również nakładać kary za nadmierne odrzucenia transakcji.

       

      • Kraj rozliczenia wysokiego ryzyka – użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ (umieścić na liście transakcji do przeglądu pod kątem przeciwdziałania oszustwom) wszystkie kraje dodane do Listy Blokad. Aby zdefiniować Listę Blokad, wybierz kraj z rozwijanej listy i kliknij ‘Dodaj do listy zablokowanych’. Powtórz dla każdego kraju, który chcesz zablokować:
      menu "kraj wystawcy wysokiego ryzyka" w panelu akceptanta Elavon
      • Aby usunąć kraj z listy zablokowanych, kliknij ikonę usuwania odpowiadającą temu krajowi i potwierdź swój wybór.
      • Z rozwijanej listy 'definiowanie reguły’ zdecyduj, czy chcesz ‘Odrzuć’, czy ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ transakcje, dla których kraj rozliczenia znajduje się na liście zablokowanych:
      • Pamiętaj, aby zapisać swoje zmiany
      • Niezgodność kodu pocztowego AVS – użyj tej reguły, aby ‘Odrzucić’ lub ‘Wstrzymać Do Weryfikacji’ transakcje dokonane przy użyciu kart, dla których rozliczeniowy kod pocztowy nie zgadza się z kodem pocztowym zarejestrowanym u wystawcy karty lub w przypadku, gdy nie można przeprowadzić sprawdzenia. Sprawdzane są tylko cyfry w kodzie pocztowym.  

       

      ustawienia niezgodności kodu pocztowego (AVS) w panelu akceptanta Elavon
      • Niezgodność ulicy AVS– użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ transakcje dokonane przy użyciu karty, dla których ulica adresu rozliczeniowego nie zgadza się z ulicą adresu rozliczeniowego zarejestrowaną u wydawcy karty lub gdy nie można przeprowadzić sprawdzenia. Sprawdzane są tylko cyfry w polu ulicy.
      ustawienia niezgodności ulicy (AVS) w panelu akceptanta Elavon
      • Niezgodność kodu zabezpieczającego karty – użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ transakcje, w których kod CVV karty podany przez klienta nie zgadza się z kodem CVV przechowywanym przez wystawcę karty lub gdy sprawdzenie nie może zostać przeprowadzone.
      ustawienia niezgodności kodu zabezpieczającego karty w panelu akceptanta Elavon
      • Adres IP wysokiego ryzyka - użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ wszystkie transakcje pochodzące z adresów IP znajdujących się na liście blokad. Zbuduj listę blokad i zdefiniuj regułę jak powyżej
       
      • Kraj wydawcy wysokiego ryzyka - użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ wszystkie transakcje, w przypadku których kraj wystawienia karty płatniczej został dodany do listy blokad. Zbuduj listę blokad i zdefiniuj regułę jak powyżej
       
      • Numery kart wysokiego ryzyka - użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ wszystkie transakcje z numerem karty umieszczonym na liście blokad. Zbuduj listę blokad i zdefiniuj regułę jak powyżej

       

      • Maksymalna kwota transakcji - użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ wszystkie transakcje, które przekraczają maksymalną wartość transakcji – zdefiniuj regułę i wprowadź maksymalną kwotę:
      ustawienia maksymalnej kwoty transakcji w panelu akceptanta Elavon
      • Sprawdzanie częstotliwości użycia karty – użyj tej reguły, aby ‘Odrzuć’ lub ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’ wszystkie transakcje, w których ta sama karta została użyta (z tym kontem akceptanta) więcej niż określoną liczbę razy w ciągu określonej liczby godzin – zdefiniuj regułę i wprowadź wymagane wartości: maksymalną liczbę transakcji i przedział czasowy.
      ustawienia częstotliwości użycia karty w panelu akceptanta Elavon
  • Jeśli transakcja nie przeszła pomyślnie sprawdzenia w oparciu o regułę przeciwdziałania oszustwom, a reguła ta została ustawiona na ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’, transakcja zostanie zautoryzowana, ale nie zostanie automatycznie ukończona. Zamiast tego, oprócz pojawienia się na liście transakcji, pojawi się na liście ‘Weryfikacja Oszustw’.

     

    Należy pamiętać, że jeśli reguła zostanie uruchomiona w przypadku transakcji dokonanej przy użyciu metody płatności innej niż karta, takiej jak BLIK lub bankowość internetowa, transakcja ta zostanie odrzucona, nawet jeśli wynik reguły zostanie ustawiony jako ‘Wstrzymaj Do Weryfikacji’. Transakcji tego typu nie można zatrzymać do sprawdzenia.

     

    Aby wyświetlić transakcje do przejrzenia:

     

    • Wybierz ‘Płatności’ z głównego menu
    • Wybierz zakładkę ‘Weryfikacja Oszustw’, aby wyświetlić listę transakcji oczekujących na weryfikację.
    zakładka "weryfikacja oszustw" w menu płatności w panelu akceptanta Elavon

    Kliknij transakcję na liście Weryfikacyjnej Potencjalnych Oszustw, aby wyświetlić dodatkowe szczegóły transakcji.

     

    U dołu ekranu zobaczysz, że w tym przykładzie transakcja nie przeszła pomyślnie reguły przeciwdziałania oszustwom na podstawie Maksymalnej Kwoty Transakcji:

    okno odrzuconej weryfikacji transakcji z powiadomieniem o niepowodzeniu w związku z maksymalną kwotą transakcji w panelu akceptanta Elavon

    (Reguła przeciwdziałania oszustwom została zdefiniowana poniżej):

    ustawienia reguł przeciwdziałania oszustwom według maksymalnej kwoty transakcji w panelu akceptanta Elavon
    • Możesz teraz wybrać ‘Zatwierdź’ lub “Anuluj’ transakcję:
    widok dostępnych działań związanych z wstrzymaną transakcją w panelu akceptanta Elavon

    Jeżeli zatwierdzisz transakcję, zostanie ona zwolniona z listy weryfikacyjnej i przekazana do rozliczenia w następnej paczce rozliczeniowej.

     

    Jeśli anulujesz transakcję, zostanie ona unieważniona.

  • Możesz tworzyć profile klientów i bezpiecznie przechowywać dane kart kredytowych i debetowych, aby ułatwić stałym klientom płacenie za towary i usługi online, przez telefon lub automatycznie za pomocą zaplanowanej płatności (np. subskrypcje lub płatności na raty).

      • Wybierz opcję ‘Klienci’ z głównego menu

       

      Kliknij ‘Utwórz klienta’

      menu "klienci" w panelu akceptanta Elavon
      • Wprowadź dane klienta I kliknij ‘Utwórz Klienta’:
      widok tworzenia nowego klienta w menu "klienci" w panelu akceptanta Elavon
      •  Wybierz profil klienta, kliknij ‘Działania’ I wybierz ‘Dodaj Kartę’
      widok profilu klienta z podświetlną opcją działania "dodaj kartę" w panelu akceptanta Elavon
      • Możesz wybrać zapisanie tylko danych karty, lub danych karty razem z adresem rozliczeniowym:
      ustawienia szczegółów karty w oknie edycji danych klienta w panelu akceptanta Elavon
      • Kliknij ‘Dodaj do profilu’
    • Aby usunąć rejestr klienta wraz z wszelkimi przechowywanymi kartami, wybierz profil klienta, kliknij ‘Działania’ i wybierz ‘Usuń Klienta’

      widok profilu klienta z podświetlną opcją działania "usuń klienta" w panelu akceptanta Elavon

      Aby potwierdzić chęć usunięcia klienta, kliknij ‘Tak’

      potwierdzenie usunięcia klienta w panelu akceptanta Elavon
      • Wybierz profil klienta i wybierz ‘Utwórz Transakcję’ z rozwijanej listy ‘Działania’:
      widok profilu klienta z podświetlną opcją działania "utwórz transakcję" w panelu akceptanta Elavon
      • Wprowadź szczegóły transakcji i wybierz zapisaną kartę, której chcesz użyć:
      widok tworzenia nowej transakcji w menu "klienci" w panelu akceptanta Elavon
      • Kliknij ‘Przetwarzaj Transakcję’
  • Wybierając opcję ‘Cykliczne’ z głównego menu, będziesz mógł utworzyć:

    • Subskrypcje – subskrypcje okresowo I automatycznie obciążają kartę kredytową lub debetową klienta i są tworzone poprzez zastosowanie planu subskrypcji dla klienta z kartą zapisaną na jego profilu
    • Plany – plany to szablony, które tworzysz i stosujesz podczas tworzenia nowej subskrypcji
      • Kliknij ‘Utwórz Plan’
      menu "cykliczne" w panelu akceptanta Elavon

      Wprowadź szczegóły planu:

      • Nazwa planu
      • Kwota subskrypcji i waluta
      • Opcjonalna stawka wstępna – pozwoli Ci określić inną kwotę początkowej opłaty za subskrypcję, np. jeżeli chcesz zaoferować początkową stawkę ze zniżką
      • Częstotliwość rozliczeń – dzienne, tygodniowe, miesięczne, lub roczne
      • Data zakończenia planu – możesz skonfigurować koniec planu po określonej liczbie okresów rozliczeniowych, po anulowaniu, lub w dniu określonym w ramach indywidualnego abonamentu  
      widok tworzenia nowego planu cyklicznego w panelu akceptanta Elavon

      Kliknij ‘Utwórz Plan’, a zobaczysz swój plan oznaczony jako Aktywny na liście planów:

      widok aktywnego planu w panelu akceptanta Elavon
      • Możesz teraz dodawać subskrypcje do swojego planu
    • menu "cykliczne" w panelu akceptanta Elavon

      Kliknij ‘Utwórz Subskrypcję’ i uzupełnij szczegóły, przypisując odpowiedni plan, datę rozpoczęcia oraz klienta, którego dotyczy:

      widok tworzenia nowej subskrypcji w panelu akceptanta Elavon

      Kliknij ‘Utwórz Subskrypcję’

       

      Nowa subskrypcja zostanie wyświetlona na liście Subskrypcji, pokazując:

      • Data następnej zapłaty
      • Nazwa klienta
      • Email
      • Plan
      • Status
      • Alarm
      • Kwota następnej płatność

       

      U góry ekranu zobaczysz podsumowanie pokazujące, czy subskrypcja jest aktywna, w ostatnim okresie rozliczeniowym i czy karta niedługo wygasa lub już wygasła.

      lista aktywnych subskrypcji w menu "cykliczne" w panelu akceptanta Elavon

      Możliwe jest również utworzenie nowej subskrypcji bezpośrednio z ekranu profilu klienta.

    • Wybierz opcję Cykliczne z menu po lewej stronie i znajdź subskrypcję, którą chcesz anulować:

      menu "cykliczne" z listą aktywnych subskrypcji w panelu akceptanta Elavon

      Wybierz ‘Anuluj Subskrypcję’ z menu ‘Działania’

      widok ustawień subskrypcji z podświetloną opcją "anuluj subskrypcję" w oknie działań w menu "cykliczne" w panelu akceptanta Elavon
      • Kliknij 'Tak’, aby potwierdzić:
      potwierdzenie anulowania subskrypcji w panelu akceptanta Elavon
      • Wybierz opcję ‘Cykliczne’ z głównego menu

       

      Kliknij ‘Plany’ i wybierz plan, który chcesz usunąć:

       

       Kliknij ‘Działania’ i ’Usuń Plan’:

      widok działań w liście planów z podświetloną opcją "Usuń plan" w panelu akceptanta Elavon

      Kliknij ‘Tak’, aby potwierdzić. Pamiętaj, że planów z aktywnymi subskrypcjami nie można usunąć:

      potwierdzenie usunięcia planu w panelu akceptanta Elavon
      • Wybierz opcję ’Cykliczne’ z głównego menu
      • Kliknij ’Plany’ i wybierz plan, który chcesz zablokować.
      • Kliknij ‘Działania’ i ‘Zablokuj Plan’:
      widok działań w liście planów z podświetloną opcją "Zablokuj plan" w panelu akceptanta Elavon
      • Kliknij ‘OK’, aby potwierdzić. Zablokowanie planu (w przeciwieństwie do jego usunięcia) umożliwi kontynuację aktywnych subskrypcji, a plan będzie można odblokować dla nowych subskrypcji w dowolnym momencie:
      potwierdzenie zablokowania planu w panelu akceptanta Elavon
    • Wybierz opcję ‘Klienci’ z głównego menu, a następnie wybierz profil klienta, aby wyświetlić szczegóły klienta, razem z:

      • Kartami przechowywanymi na profilu klienta
      • Aktywnymi i anulowanymi subskrypcjami
      • Historią transakcji klienta
  • Kliknij ikonę użytkownika w prawym górnym rogu ekranu i wybierz ‘Wyloguj się’ z rozwijanego menu:

    widok dostępnych opcji użytkownika z podświetloną opcją "wyloguj" w panelu akceptanta Elavon

Jesteś już naszym klientem i potrzebujesz pomocy? 

Biuro Obsługi Klienta

22 306 03 16

Skontaktuj się z nami