Instrukcje obsługi

Terminale płatnicze Ingenico

Terminale płatnicze Ingenico są efektywne, niezawodne, funkcjonalne i proste w obsłudze. Zostały zaprojektowane ze szczególną troską o wygodę i szybkość realizacji transakcji.

Polecane materiały

Przyjmowanie płatności kartą na naszych terminalach płatniczych jest prostsze niż myślisz. Wybierz swój terminal i zapoznaj się z naszymi instrukcjami.

      •  

        • Terminal Axium DX8000 wraz z rolką papieru w drukarce.
        • Ładowarka z kablem USB C. 
        • Bateria.
        • Baza do ładowania (w oddzielnym pudełku) 

         

        Zawartość pudełka
        Ładowarka do terminala

         

        Baza służy jedynie do ładowania terminala. Jedynym wejściem w bazie jest wejście USB C służące do podłączenia ładowarki. Długość kabla ładowarki załączonego w zestawie to 1 metr 20 centymetrów. Upewnij się, że punkty stykowe na bazie oraz na terminalu zgrywają się dzięki czemu ładowanie jest możliwe.

      •  

        Poniższe schematy opisują główne element terminala DX 8000.

        Budowa urządzenia Ingenico DX-8000
        Budowa urządzenia patrząc od boku Ingenico DX-8000
      • Wymiana baterii w terminalu

         

        • Włóż baterię w dedykowane na nią miejsce
        • Podłącz kabel baterii
        • Załóż tylną pokrywę
      •  

        Podłącz kabel zasilający do portu USB terminala, który znajduje się:

        a. po lewej stronie terminala, poniżej przycisków głośności

        b. na spodzie bazy ładującej w zagłębieniu przy naklejce z kodami kreskowymi.

      •  

        • Podnieś lekko odstającą pokrywkę z logo symbolizującym transakcje zbliżeniowe.
        • Otwórz komorę i wyjmij pustą rolkę, upewnij się, że strona z logo nie jest skierowana w stronę terminala. Włóż otwartą rolkę do przegródki
        • Upewnij się, że papier wystaje ponad terminal.
        • Zamknij przegródkę (po zamknięciu będzie słychać kliknięcie) i oderwij nadmiar papieru.
        • Uwaga: Odwiń kilkanaście centymetrów papieru, aby uniknąć drukowania na pozostałościach kleju
        Instrukcja zmiany rolki papieru w terminalu
      •  

        Z ekranu głównego wybierz ustawienia.

        Wprowadź hasło, które jest jednocześnie Twoim „hasłem systemowym” w aplikacji płatniczej.

        Wybierz opcje Sieć i Internet a następnie przesuń suwak przy opcji Wi-Fi tak aby zmienił kolor na zielony.

        Instrukcja łaczenia terminala z siecią WiFi

         

        Terminal przeskanuje otoczenie w poszukiwaniu dostępnych sieci Wi-Fi. Wybierz właściwą i wprowadź hasło do tej sieci.

        Instrukcja łaczenia terminala z siecią WiFi

         

        Jeżeli jest zapamiętanych wiele sieci Wi-Fi, terminal zawsze połączy się z tą o najmocniejszym sygnale.

      •  

        Karta SIM powinna znajdować się w terminalu, umieszczona tam przez firmę zajmującą się wysyłką i instalacją sprzętu.

        Aby włożyć/wyjąć kartę sim, należy zdjąć tylną klapkę, plastik trzymający baterię w miejscu oraz unieść samą baterię.

        Instrukcja instalacji karty SIM w urządzeniu

         

        Miejsce na kartę SIM jest w lewym dolnym rogu, samą kartę natomiast należy wsunąć w srebrną metalową formatkę.

        Instrukcja instalacji karty SIM w urządzeniu
      •  

        Wejdź do ustawień z poziomu ekranu głównego. Wprowadź hasło systemowe a następnie wejdź w „Sieć i internet” i wybierz „sieć komórkowa”

        Instrukcja łaczenia terminala z siecią GPRS

         

        Wybierz opcję zaawansowane i włącz automatyczny wybór sieci „automatically select network”.

        Instrukcja łaczenia terminala z siecią GPRS

         

        Terminal wyszuka dostępne sieci oraz wyświetli je na ekranie.

      •  

        W aplikacji płatniczej na terminal DX 8000 są użyte hasła na 3 poziomach. Każde jest używane do innego rodzaju funkcjonalności na terminalu. Hasła mogą być zmienione z poziomu terminala przez użytkownika o odpowiednim poziomie dostępu.

        • „Hasło użytkownika” (hasło poziomu 1) jest używane, aby uzyskać dostęp do transakcji oraz wysyłania rozliczenia dnia.
        • „Hasło systemowe” (hasło poziomu 2) jest używane, aby uzyskać dostęp do zbiorczego raportowania finansowego oraz do modyfikacji ustawień systemowych zarówno w aplikacji płatniczej jak i ustawień systemu Android.
        • „Hasło do odzyskiwania dostępu” jest używane, gdy hasło systemowe zostało zapomniane lub użyte niepoprawnie więcej niż trzy razy.
      •  

        Hasło zostanie zablokowane, gdy nastąpią 3 nieskuteczne próby wprowadzenia. Zostanie wtedy wyświetlone następujący ekran. Naciśnij potwierdź a następnie wejdź do menu system wprowadź hasło systemowe, aby uzyskać dostęp do menu i wybierz „edycja haseł”.

        Instrukcja zmiany hasla w terminalu

         

        Na ekranie, który się ukaże wybierz Poziom hasła, które chcesz zmienić. Level 1 na liście to hasło użytkownika. Następnie kliknij potwierdź dwukrotnie.

        Instrukcja zmiany hasla w terminalu

         

        Następnie wprowadź i potwierdź nowe hasło użytkownika. Potwierdź zielonym przyciskiem.

        zmiana hasła w terminalu
      •  

        Hasło zostanie zablokowane, gdy nastąpią 3 nieskuteczne próby wprowadzenia. Zostanie wtedy wyświetlone następujący ekran. Należy zadzwonić po wskazany numer, gdzie po przejściu procedury bezpieczeństwa zostanie podane hasło odzyskiwania. Naciśnij potwierdź a następnie wejdź do menu system wprowadź hasło odzyskiwania, aby uzyskać dostęp do menu i wybierz „edycja haseł”.

        zmiana hasła w terminalu

         

        Na ekranie, który się ukaże wybierz Poziom hasła, które chcesz zmienić. Level 2 na liście to hasło systemowe. Uwaga po zablokowaniu hasła systemowego trzeba je zmienić, gdyż każda próba użycia funkcji przez nie chronionej wygeneruje informację o jego blokadzie.

        zmiana hasła w terminalu

         

        Następnie wprowadź i potwierdź nowe hasło systemowe. Potwierdź zielonym przyciskiem.

        zmiana hasła w terminalu
      •  

        W przypadku gdy zmiana hasła jest wymagana, a samo hasło (użytkownika i systemowe) nie jest zablokowane – można to zrobić w tym samym menu System → zmiana hasła. Wprowadź hasło systemowe a następnie wybierz który poziom hasła chcesz zmienić.

        zmiana hasła w terminalu

         

        Hasło użytkownika, wybieramy poziom „level 1”

        zmiana hasła w terminalu

         

        Następnie wprowadź i potwierdź nowe hasło użytkownika bądź systemowe. Potwierdź zielonym przyciskiem.

        zmiana hasła w terminalu
      •  

        Przed rozpoczęciem transakcji upewnij się, że funkcja sprzedaż jest wybrana.

        Odpowiednia ikona będzie podświetlona na czerwono na górze ekranu.

        Wpisz odpowiednią kwotę i kliknij potwierdź, aby przejść do kolejnego ekranu.

        Kliknij „usuń”, aby usunąć ostanią wpisaną cyfrę. Dotknij „anuluj”, aby wymazać wszystkie wpisane cyfry.

        Ekran terminala wpisz kwotę

         

        Na następnym ekranie ukaże się kilka opcji płatności do wyboru.

        Ekran wybierz metodę płatnosci

         

        W zależności od decyzji na tym etapie transakcja może przebiec wg dowolnego z poniższych wariantów:

        Transakcja kartą Chip

         

        Włóż kartę do terminala chipem do góry. Pozostaw ją w terminalu przez cały czas trwania transakcji, aż do momentu, gdy na ekranie pojawi się informacja „wyciągnij kartę”

        Transakcja z kartą chip

         

        Uwaga: pytania o kopie sprzedawcy i klienta są konfigurowalne w menu System → personalizacja płatności → opcje drukowania paragonów.

        Ekran z potwierdzeniem sprzedaży

        Sprzedaż zbliżeniowa kartą/urządzeniem z NFC

         

        Przyłóż kartę bądź urządzenie z NFC do miejsca na terminalu oznaczonego logiem transakcji zbliżeniowych. Usłyszysz dźwięk oraz zobaczysz, jak zapalają się cztery diody na potwierdzenie, że dane karty zostały sczytane.

        Transakcja z urządzeniem NFC

         

        Uwaga: wg regulacji PSD2 klient może być poproszony o potwierdzenie PINem losowej transakcji. Nawet tej poniżej aktualnie obowiązującego limitu dla transakcji zbliżeniowych.

        Uwaga2: pytania o kopie sprzedawcy i klienta są konfigurowalne w menu System → personalizacja płatności → opcje drukowania paragonów.

        Potwierdzenie sprzedaży na terminalu

        Transakcja z użyciem paska magnetycznego.

        Transakcja na terminalu

         

        Uwaga: pytania o kopie sprzedawcy i klienta są konfigurowalne w menu System → personalizacja płatności → opcje drukowania paragonów.

        Potwierdzenie sprzedaży na terminalu

        Ręczne wprowadzenie numeru karty.

        Sprzedaż z użyciem paska magnetycznego

         

        Terminal oferuje możliwość ręcznego wpisania numeru karty. Wystarczy wprowadzić dane z przodu karty oraz kod bezpieczeństwa CVV znajdujący się na jej tyle.

        Potwierdzenie sprzedaży na terminalu

        Transakcje z kodem BLIK

        Sprzedaż blik z użyciem terminala

         

        Terminal oferuje możliwość zapłacenia kodem BLIK. Przy wyborze metody płatności należy przesunąć ekran w dół a następnie wybrać opcję BLIK. Terminal wyświetli ekran z miejscem na wprowadzenie kodu BLIK a następnie rozpocznie przetwarzanie i akceptację płatności.

        Sprzedaż blik z użyciem terminala - potwierdzenie

         

        Więcej o płatnościach BLIK można znaleźć tutaj: https://www.elavon.pl/strefa-klienta/instrukcje-obslugi/platnosc-blikiem.html

        DCC

         

        Jeżeli terminal ma włączoną opcję sprzedaży DCC (dynamiczne przeliczenie walut) terminal będzie na bieżąco łączył się z serwerem Elavonu pobierając aktualne kursy walut. W razie potrzeby następujący ekran zostanie wyświetloney klientowi uprawnionemu do dokonania płatności w zagranicznej walucie:

        wybranie waluty na terminalu
      • zwrot platnosci na terminalu częsc 1

         

        Wybierz opcję zwrot z menu na górze ekranu w aplikacji płatniczej.

        Zwrot można przeprowadzić za pomocą jedej z dostępnych metod płatności.

        Zbliżeniowo – wystarczy zbliżyć urządzenie/kartę

        Karta Chip – karta musi być wprowadzona do terminala a transakcja potwierdzona kodem PIN.

        Ręczne wprowadzenie numeru karty - terminal poprosi o wprowadzenie numeru karty, jaj daty ważności oraz kodu CVV.

        Pasek magnetyczny – przeciągnij kartę w czytniku znajdującym się po prawej stronie ekranu.

        zwrot platnosci na terminalu częsc 2

         

        W przypadku gdy na terminalu jest włączona opcja DCC, możliwy będzie wybór waluty przy transakcji zwrotu.

        wybranie waluty na terminalu
      •  

        Rozliczenie dnia, tzw. „Paczkę” należy wysyłać codziennie.

        Przeważnie terminale Elavon są ustawiane na automatyczną wysyłkę paczki, ale można też zrobić to manualnie o dowolnej porze.

        Wybieramy ikonę „Menu” z lewego górnego rogu, następnie opcję „Paczka/Rozliczenie” oraz „wysyłka paczki”.

        ręczne wysyłanie raportu na terminalu

         

        Raport dnia zostanie wysłany.

        ręczne wysyłanie raportu na terminalu
      •  

        Istnieje możliwość dostosowania niektórych funkcjonalności terminala z poziomu menu urządzenia i bez konieczności dzwonienia do wsparcia technicznego firmy Elavon.

        Opcje te mieszczą się w Menu „System”, „Personalizacja płatności”

        Dodatkowe ustawienia w terminalu

         

        Płatność z napiwkiem – aby włączyć dotknij ekranu w miejscu, gdzie jest szary suwak. Zmiana koloru na zielony, świadczy o włączeniu funkcjonalności napiwków.

        Procent napiwku – opcja jest włączona, gdy w znajdującym się po prawej stronie ekranu kwadracie widoczny jest symbol potwierdzenia. Widoczne na czerwonych polach kwoty procentowe zostaną wyświetlone w trakcie transakcji sprzedaży z napiwkiem. Wartości te można edytować po zaznaczeniu opcji „niestandardowy”.

        Kwota Napiwku – Opcja ta pozwala na wpisanie kwoty napiwku zamiast procentu od wysokości transakcji.

        - W przypadku, gdy zarówno procent jak i kwota są zaznaczone, klient będzie miał opcję wyboru formy napiwku.

        Tryb dla niedowidzących – jest to opcja wsparcia dla osób słabowidzących lub niewidomych. W trakcie transakcji będą słyszalne instrukcje nawigujące klienta po ekranie.

        Opcje z numerami stolików – pozwala na wpisanie numeru stolika, dla którego wystawiany jest paragon.

        Opcje drukowania paragonów – pozwala na zarządzenie sposobem drukowania potwierdzeń z transakcji. Opcja "zawsze" oznacza, że oznaczona w ten sposób kopia wydrukuje się od razu bez dodatkowych pytań. Przy wybranej funkcji „pytaj” będzie wymagane potwierdzenie używającego terminal i decyzja czy drukować czy nie daną kopię. Przy wybranej opcji „nigdy” terminal nie wydrukuje oznaczonej w ten sposób kopii.

        Dodatkowe ustawienia w terminalu
      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3.  Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        4.  Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        5. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        6.  Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1.  Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika. Terminal wyda dźwięk potwierdzający skuteczny odbiór danych.

      • 1.  Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2.  Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3.  Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3.  Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon, na którym posiadacz karty powinien złożyć podpis.

        4.  Sprawdź, czy podpis na karcie jest zgodny z podpisem na potwierdzeniu transakcji. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1.  Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “PACZKA”.

        2.  Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

    • Transakcja sprzedaży

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        4. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        5. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        6. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika. Terminal wyda dźwięk potwierdzający skuteczny odbiór danych.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon, na którym posiadacz karty powinien złożyć podpis.

        4. Sprawdź, czy podpis na karcie jest zgodny z podpisem na potwierdzeniu transakcji. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “PACZKA”.

        2. Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

      • Aby zmienić sposób łączności terminala na Bluetooth, WiFi lub GPRS, wykonaj następujące czynności:

        1. Naciśnij klawisz Menu. Wybierz opcję “TERMINAL”, następnie opcję “Konfiguracja” i opcję “Zmień”.

        2. Wybierz sposób łączności, z którego chcesz korzystać. Terminal podejmie próbę nawiązania połączenia. Ikona w lewym górnym rogu wyświetlacza zmieni się w zależności od wybranego sposobu łączności.

        Jeżeli terminal nie będzie mógł nawiązać połączenia w wybrany przez Ciebie sposób, wykonaj kroki opisane w dalszej części instrukcji.

        GPRS

        Dostępne są 3 sposoby konfiguracji sieci GPRS:

        • Smart roaming (Smart) - terminal sam wybiera sieć z najlepszym sygnałem

        • Auto - karta SIM podyktuje wybór sieci

        • Ręczny - pozwala na wybór z listy jednej z dostępnych sieci

        W celu konfiguracji sieci należy wykonać następujące kroki:

        1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję “TERMINAL” i następnie “Konfiguracja”. Naciśnij “Zmień”.

        2. Wciśnij Ok, gdy na ekranie wyświetli się napis “Wprowadź numer profilu”.

        3. Terminal wyświetli aktualne ustawienia łączności.

        4. Naciśnij Zmień, aby wybrać pomiędzy trybami: Smart, Auto i Ręcznym wyborem sieci.

        5. Dla wszystkich trybów wyboru sieci dostępna jest zarówno sieć GPRS (2G), jak i 3G.

        6. W przypadku ręcznego wyboru sieci lista dostępnych sieci zostanie wyświetlona na ekranie terminala. Zatwierdź wybraną sieć, wciskając Ok.

        Bluetooth

        Ważne! Aby połączenie Bluetooth funkcjonowało prawidłowo, do bazy terminala musi być wpięty kabel Ethernet (internet) lub PSTN (telefoniczny). Jeśli połączenie odbywa się przez kabel PSTN, może być konieczna zmiana ustawień terminala, którą opisujemy w kolejnych krokach.

        1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję “TERMINAL” i następnie “Konfiguracja”. Naciśnij “Zmień”.

        2. Wybierz Bluetooth z listy.

        3. Wciśnij Ok, gdy na ekranie wyświetli się napis “Wprowadź numer profilu”, a następnie wybierz sposób wybierania numeru: Tonowo lub Impulsowo.

        4. Na kolejnych ekranach możesz ustawić Prefix oraz Głuche wybieranie linii, jeżeli jest taka konieczność

        (przy standardowych ustawieniach linii telefonicznej w obu przypadkach wciśnij Nie). 

        5. Umieść terminal na bazie Bluetooth i wybierz opcję “Paruj z bazą”. Następnie  naciskaj Anuluj, aż powrócisz do głównego Menu.

        WiFi

        1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “TERMINAL”, a następnie “Konfiguracja” i wciśnij Ok.

        2. Wybierz “WIFI”.

        3. Wybierz “Sieci WIFI” następnie “Nowa Sieć” oraz “Automatyczna”.

        4. Terminal wyszuka, a następnie wyświetli listę dostępnych sieci WiFi.

        5. Wybierz sieć z listy dostępnych. Następnie wybierz rodzaj zabezpieczenia sieci: “Standardowe” lub “Enterprise” oraz wpisz hasło do sieci WiFi.

        Korzystając z klawiatury na ekranie dotykowym, używaj specjalnego rysika, który jest umieszczony pod spodem po lewej stronie terminala.

    • 1. Wpisz kwotę transakcji na terminalu i naciśnij zielony przycisk Ok

      2. Aby wybrać BLIK jako metodę płatności, naciśnij żółty przycisk Kasuj na terminalu lub poproś klienta, by zrobił to na PIN padzie.

      3. Poproś klienta, aby wygenerował na swoim urządzeniu mobilnym sześciocyfrowy kod BLIK.

      4. Wpisz ten kod na terminalu lub poproś, by klient zrobił to na PIN padzie. Zatwierdź wybór, wciskając zielony przycisk Ok lub poproś, by zrobił to klient.

      5. Jeżeli kod BLIK zostanie wpisany poprawnie, na urządzeniu mobilnym klienta wyświetli się powiadomienie.

      6. Poproś klienta, aby zatwierdził transakcję na swoim urządzeniu. Informacja o zatwierdzeniu transakcji zostanie przekazana na terminal.

      7. Terminal wydrukuje potwierdzenie, tak jak odbywa się to przy transakcji kartowej.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika zbliżeniowego. Terminal wyda dźwięk potwierdzający transakcję lub wyświetli prośbę o wprowadzenie kodu PIN. W przypadku prośby o PIN, poproś klienta, by wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować, lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować, lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon.

        4. W razie koniecznosci uzyskaj podpis posiadacza karty i sprawdz czy jest on zgodny z podpisem na karcie. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „PACZKA”.

        2. Wybierz opcję „WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika zbliżeniowego. Terminal wyda dźwięk potwierdzający transakcję lub wyświetli prośbę o wprowadzenie kodu PIN. W przypadku prośby o PIN, poproś klienta, by wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować, lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon.

        4. W razie koniecznosci uzyskaj podpis posiadacza karty i sprawdz czy jest on zgodny z podpisem na karcie. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „PACZKA”.

        2. Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

      • Sieć 3G można skonfigurować na 3 sposoby:

        • Smart roaming (Smart) – terminal sam wybiera sieć z najlepszym sygnałem

        • Auto – karta SIM podyktuje wybór sieci

        • Ręczny – pozwala na wybór jednej sieci z listy dostępnych sieci.

        Aby skonfigurować sieć, wykonaj następujące kroki:

        1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję „TERMINAL” i następnie „Konfiguracja”. Naciśnij „Zmień”.

        2. Gdy na ekranie wyświetli się napis „Wprowadź numer profilu”, wciśnij Ok.

        3. Terminal wyświetli aktualne ustawienia łączności. Jeśli chcesz je zmienić, naciśnij „Zmień”.

        4. Wybierz pomiędzy trybami Smart, Auto i Ręcznym wyborem sieci.

        5. Dla wszystkich trybów wyboru sieci dostępna jest zarówno sieć GPRS (2G), jak i 3G.

        6. W przypadku ręcznego wyboru sieci lista dostępnych sieci zostanie wyświetlona na ekranie terminala. Zatwierdź wybraną sieć, wciskając Ok.

    • 1. Wpisz kwotę transakcji na terminalu i naciśnij zielony przycisk Enter

      2. Aby wybrać BLIK jako metodę płatności, naciśnij żółty przycisk Kasuj na terminalu lub poproś klienta, by zrobił to na PIN padzie.

      3. Poproś klienta, aby wygenerował na swoim urządzeniu mobilnym sześciocyfrowy kod BLIK.

      4. Wpisz ten kod na terminalu lub poproś, by klient zrobił to na PIN padzie. Zatwierdź wybór, wciskając zielony przycisk Enter lub poproś, by zrobił to klient.

      5. Jeżeli kod BLIK zostanie wpisany poprawnie, na urządzeniu mobilnym klienta wyświetli się powiadomienie.

      6. Poproś klienta, aby zatwierdził transakcję na swoim urządzeniu. Informacja o zatwierdzeniu transakcji zostanie przekazana na terminal.

      7. Terminal wydrukuje potwierdzenie, tak jak odbywa się to przy transakcji kartowej.

      Dodatkowe informacje dotyczące transakcji BLIK

      W przypadku transakcji BLIK transakcje zwrotu są niedostępne. Wykonane transakcje można jedynie anulować. Można to zrobić tylko w tej samej dobie, w której przeprowadzono daną transakcję: do godziny 24.00 i do momentu wysłania paczki na koniec dnia.

      Transakcje BLIK będą widoczne w odrębnej sekcji na podsumowaniu, które drukuje się z terminala po wysyłce paczki.

      Wszelkie reklamacje dotyczące rozliczeń transakcji BLIK na terminalach ELAVON należy kierować do firmy T-Pay (KIP S.A.), dzwoniąc pod numer +48 61 668 27 78 lub pisząc pod adresem email: info@tpay.com.

  • Ważne rzeczy, które należy sprawdzić przed instalacją terminala

    Aby instalacja Twojego terminala przebiegła sprawnie i bezproblemowo, upewnij się, że wszystkie niezbędne wymagania techniczne są spełnione.

    Zapoznaj się z poniższymi listami kontrolnymi dotyczącymi terminala i połączenia internetowego.

    Jeżeli nie jesteś w stanie potwierdzić, czy wszystkie wymagania techniczne będą spełnione przed instalacją terminala, pilnie skontaktuj się z nami.

    Wymogi dotyczące terminala

    Sprawdź, czy środowisko, w którym będziesz korzystać z terminala, spełnia wszystkie warunki konieczne do tego, aby instalacja przebiegła pomyślnie. Aby to zrobić, znajdź w poniższej tabeli model zamówionego terminala i jeśli poszczególne wymogi będą spełnione, zaznacz pole odnoszące się do każdego z nich.

    Jeśli chodzi o sprawdzenie wymagań dotyczących łączności terminala, nie trzeba zaznaczać wszystkich pól. Wystarczy zaznaczyć tylko te, które dotyczą głównego sposobu łączności, wybranego przez Ciebie.

    Rodzaj terminala

    Wymogi techniczne

    Ingenico DX8000

    Nowoczesny przenośny terminal oparty na systemie Android.

    • Gniazdko elektryczne powinno znajdować się w odległości do 1,2m od bazy ładującej, na której ładowany będzie terminal.
    • W razie konieczności kabel zasilający wpinany do bazy można podłączyć bezpośrednio do terminala.
    • W przypadku łączności 3G/GPRS: jeśli sygnał sieci komórkowej w miejscu instalacji terminala jest zakłócony lub bardzo słaby, rozważ wybór terminala o innym sposobie łączność
    • W przypadku łączności Wi-Fi: sieć o częstotliwości 2.4 GHZ, niedostępna do użytku publicznego.
    • Dla sieci domowych Wi-Fi/małych firm – szyfrowanie WPA2.              
    • Dla sieci przemysłowych/zarządzanych sieci Wi-Fi – uwierzytelnianie metodą EAP-MD5, EAP-TLS, EAP-TTLS, EAP-PEAP v0 do serwera RADIUS. Standardowy proces logowania za pomocą Loginu/Hasła na serwer RADIUS bez internetowej strony logowania. 

    Ingenico DESK 5000 i DESK 3500

    Terminale stacjonarne, w tym terminale dostępne w zestawie z zewnętrznym PIN padem i umożliwiające integrację

    • Gniazdko elektryczne w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się termina
    • W przypadku połączenia przez internet: gniazdko internetowe (RJ45) w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.
    • W przypadku łączności 3G/GPRS: jeśli sygnał sieci komórkowej w miejscu instalacji terminala jest zakłócony lub bardzo słaby, rozważ wybór terminala o innym sposobie łączności.
    • W przypadku integracji terminala z kasą przez USB lub port szeregowy: jeden dostępny port USB lub port szeregowy w kasie.

    Ingenico MOVE 5000 i MOVE 3500

    Terminale mobilne umożliwiające przyjmowanie płatności w ruchu

    • Gniazdko elektryczne w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal
    • W przypadku łączności Bluetooth przez internet: gniazdo internetowe ( RJ45) w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.
    • W przypadku łączności 3G/GPRS: jeśli sygnał sieci komórkowej w miejscu instalacji terminala jest zakłócony lub bardzo słaby, rozważ wybór terminala o innym sposobie łączności.
    • W przypadku łączności Wi-Fi: sieć o częstotliwości 2.4 GHZ, niedostępna do użytku publicznego.
    • Dla sieci domowych Wi-Fi/małych firm – szyfrowanie WPA2.
    • Dla sieci przemysłowych/zarządzanych sieci Wi-Fi – uwierzytelnianie metodą EAP-MD5, EAP-TLS, EAP-TTLS, EAP-PEAP v0 do serwera RADIUS. Standardowy proces logowania za pomocą Loginu/Hasła na serwer RADIUS bez internetowej strony logowania.

    PIN pad Ingenico LANE 3000

    Zewnętrzny PIN pad zintegrowany z systemem kasowym

    • Dodatkowy port USB w kasie (urządzeniu kasowym) służący do zasilania.
    • W przypadku połączenia z internetem: port internetowy w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.
    • Do udostępniania połączenia internetowego przez kasę: odpowiedni adapter USB/Ethernet

    Wymogi dotyczące połączenia internetowego

    Gdy przesyłanie danych odbywa się przez internet, dane są wysyłane na adres IP (Internet Protocol) oraz do specjalnego portu. Skontaktuj się z dostawcą internetu, aby potwierdzić, czy porty i niezbędne adresy IP wskazane poniżej i na kolejnej stronie, w tabeli, są odblokowane.

    Jeśli korzystasz z DHCP

    Upewnij się, że z routera/serwera DHCP przechodzą poprawne adresy DNS1 i DNS2. Zaleca się ustawienie DNS1 i DNS2.

    Jeśli korzystasz ze Statycznego IP

    Przygotuj następujące informacje:

    • adres Statycznego IP
    • brama sieciowa IP (IP Gateway)
    • dane podsieci
    • adres DNS

    Potrzebujesz dwóch adresów DNS. Jeżeli nie znasz drugiego adresu DNS, możesz skorzystać z publicznego DNS.

    Zapora (firewall) powinna być tak skonfigurowana, aby zachować dostęp po adresie DNS. Jeśli do konfiguracji firewalla jest wymagany adres MAC, można go podać podczas instalacji.

    W przypadku integracji Smartlink

    Kasa i terminal muszą komunikować się przez 6 różnych portów (wymienionych w tabeli na następnej stronie). Sprawdź, czy nie są one blokowane przez reguły zapory sieciowej lub jakiekolwiek oprogramowanie zabezpieczające i antywirusowe wykorzystywane przez system kasowy.

    Terminale Ingenico DESK i MOVE – aplikacje obowiązkowe

    Aplikacja

    DNS

    Adres IP

    Port

    TMS Ingenico

    INGeTMS.elavon.com

    193.155.119.53

    195.245.90.103

    4001

    Autoryzacja/Paczka

    ipconex.elavon.com

    195.245.90.61

    193.155.119.61

    7601

    Ingenico DX8000 – Firewall Rules

    Aplikacja

    URL

    Adres IP

    Port

    Synchronizacja daty I godziny

    2.android.pool.ntp.org

    -

    -

    Sprawdzanie dostępu do Internetu

    google.com

    -

    -

    Licencja Oprogramowania

    https://slm-portal.icloud.ingenico.com/

    -

    -

    Usługi geolokalizacji

    https://xtrapath1.izatcloud.net/ctra3grc.bin

    https://xtrapath2.izatcloud.net/ctra3grc.bin 

    https://xtrapath3.izatcloud.net/ctra3grc.bin

    https://info.izatcloud.net przez szyfrowany TCP 

    time.xtracloud.net - czas

    -

    -

    Aktualizacje oprogramowania sprzętowego

    https://axyun.ingenicoaxcloud.net:8100 

    https://axyun.ingenico-axcloud.net:8101 

    -

    -

    TEM

    tem-terminals-eu02.icloud.ingenico.com

    -

    -

    Autoryzacja/Paczka

    ipconex.elavon.com

    195.245.90.61 

    193.155.119.61

    7601

    Aplikacje konfigurowalne (jeśli dotyczy)

    Aplikacja

    DNS

    Adres IP

    Port

    Doładowania GSM

    N/A

    195.245.90.61

    7501

    ELAVON BLIK

    transaction.pmg.elavongateway.com

    Zmienny

    443

    BLIK via T-Pay

    N/A

    193.27.199.75

    30100 oraz 30101

    Integracja Smartlink

    Drukowanie

    Wywoływane przez terminal

    Port

    5187

    Transakcja

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5188

    Sprawdzanie statusu terminala

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5189

    Interakcje użytkownika

    Wywoływane przez terminal

    Port

    5190

    Wysyłka paczki

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5191

    Wysyłka paczki doładowań GSM 

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5192

    Integracja FROB (Protokół ECR-EFT)

    Aplikacja

    DNS

    Adres IP

    Port

    Wszystkie

    Wywoływane przez kasę lub terminal

    Port

    5002



  • Kasa

    Model kasy

    Terminal

    Model terminala Elavon

    Novitus


    Mała Online


    Nano


    Nano II


    Sento Online


    Ingenico


    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000 
    USB: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000


    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000 
    USB: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000


    LAN: Lane 3000, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000 
    USB: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000


    LAN: Lane 3000, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000 
    USB: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000


    Elzab


    K10 Online


    Mini Online


    Mini LT Online


    Jota Online


    K1


    Ingenico


    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000


    POSNet


    Fawag (wersja 1.02)


    Ergo (wersja 1.02)
    z modulem Multiport ex Wifi


    Bingo


    Mobile


    Revo


    Neo


    Ingenico


    LAN: Desk 3500, Desk 5000
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Desk 3500, Desk 5000
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Desk 3500, Desk 5000
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Desk 3500, Desk 5000
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Desk 3500, Desk 5000
    Wi-Fi: Move 5000


    LAN: Desk 3500, Desk 5000
    Wi-Fi: Move 5000


    Emar

    Emar Online

    Ingenico

    LAN: Desk 3500, Desk 5000

    Enova

    Enova 365 Online

    Ingenico

    LAN: Desk 3500, Desk 5000

    Datecs

    WP-25 Online

    WP-50 Online

    WP-500 Online

    Ingenico

    Serial: Desk 3500, Desk 5000

    Farex/Edata

    Pro 600

    Ingenico

    Serial: Desk 3500, Desk 5000

    Aclas

    KOS Online


    Kobra Online

    Ingenico

    LAN:  Desk 3500, Desk 5000

    RS232: Desk 3500, Desk 5000

    Wi-Fi: Move 5000


    LAN:  Desk 3500, Desk 5000

    RS232: Desk 3500, Desk 5000

    Wi-Fi: Move 5000

    Vado

    Flow

    Ingenico

    LAN: Lane 3000, Desk 3500, Desk 5000 
    Wi-Fi: Move 5000

    Public
    Elavon Financial Services Designated Activity Company (Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 17, 02-515 Warszawa, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 287836, numer REGON 300649197, NIP 2090000825, kapitał zakładowy Elavon Financial Services Designated Activity Company 6.400.001,00 euro.
    Elavon Financial Services DAC prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą Elavon Merchant Services i podlega nadzorowi Centralnego Banku Irlandii.

     

Jesteś już naszym
klientem?

Zadzwoń do naszego Biura Obsługi Klienta

 Zadzwoń: 22 306 03 16

lub wypełnij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz kontaktowy

 

Jesteś zainteresowany
naszą ofertą?

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Zadzwoń: 22 306 40 57

lub dowiedz się więcej o naszych rozwiązaniach

Poznaj nasze terminale