-
-
- Terminal Axium DX8000 wraz z rolką papieru w drukarce.
- Ładowarka z kablem USB C.
- Bateria.
- Baza do ładowania (w oddzielnym pudełku)
Baza służy jedynie do ładowania terminala. Jedynym wejściem w bazie jest wejście USB C służące do podłączenia ładowarki. Długość kabla ładowarki załączonego w zestawie to 1 metr 20 centymetrów. Upewnij się, że punkty stykowe na bazie oraz na terminalu zgrywają się dzięki czemu ładowanie jest możliwe.
-
Poniższe schematy opisują główne element terminala DX 8000.
-
- Włóż baterię w dedykowane na nią miejsce
- Podłącz kabel baterii
- Załóż tylną pokrywę
-
Podłącz kabel zasilający do portu USB terminala, który znajduje się:
a. po lewej stronie terminala, poniżej przycisków głośności
b. na spodzie bazy ładującej w zagłębieniu przy naklejce z kodami kreskowymi.
-
- Podnieś lekko odstającą pokrywkę z logo symbolizującym transakcje zbliżeniowe.
- Otwórz komorę i wyjmij pustą rolkę, upewnij się, że strona z logo nie jest skierowana w stronę terminala. Włóż otwartą rolkę do przegródki
- Upewnij się, że papier wystaje ponad terminal.
- Zamknij przegródkę (po zamknięciu będzie słychać kliknięcie) i oderwij nadmiar papieru.
- Uwaga: Odwiń kilkanaście centymetrów papieru, aby uniknąć drukowania na pozostałościach kleju
-
Z ekranu głównego wybierz ustawienia.
Wprowadź hasło, które jest jednocześnie Twoim „hasłem systemowym” w aplikacji płatniczej.
Wybierz opcje Sieć i Internet a następnie przesuń suwak przy opcji Wi-Fi tak aby zmienił kolor na zielony.
Terminal przeskanuje otoczenie w poszukiwaniu dostępnych sieci Wi-Fi. Wybierz właściwą i wprowadź hasło do tej sieci.
Jeżeli jest zapamiętanych wiele sieci Wi-Fi, terminal zawsze połączy się z tą o najmocniejszym sygnale.
-
Karta SIM powinna znajdować się w terminalu, umieszczona tam przez firmę zajmującą się wysyłką i instalacją sprzętu.
Aby włożyć/wyjąć kartę sim, należy zdjąć tylną klapkę, plastik trzymający baterię w miejscu oraz unieść samą baterię.
Miejsce na kartę SIM jest w lewym dolnym rogu, samą kartę natomiast należy wsunąć w srebrną metalową formatkę.
-
Wejdź do ustawień z poziomu ekranu głównego. Wprowadź hasło systemowe a następnie wejdź w „Sieć i internet” i wybierz „sieć komórkowa”
Wybierz opcję zaawansowane i włącz automatyczny wybór sieci „automatically select network”.
Terminal wyszuka dostępne sieci oraz wyświetli je na ekranie.
-
-
-
W aplikacji płatniczej na terminal DX 8000 są użyte hasła na 3 poziomach. Każde jest używane do innego rodzaju funkcjonalności na terminalu. Hasła mogą być zmienione z poziomu terminala przez użytkownika o odpowiednim poziomie dostępu.
- „Hasło użytkownika” (hasło poziomu 1) jest używane, aby uzyskać dostęp do transakcji oraz wysyłania rozliczenia dnia.
- „Hasło systemowe” (hasło poziomu 2) jest używane, aby uzyskać dostęp do zbiorczego raportowania finansowego oraz do modyfikacji ustawień systemowych zarówno w aplikacji płatniczej jak i ustawień systemu Android.
- „Hasło do odzyskiwania dostępu” jest używane, gdy hasło systemowe zostało zapomniane lub użyte niepoprawnie więcej niż trzy razy.
-
Hasło zostanie zablokowane, gdy nastąpią 3 nieskuteczne próby wprowadzenia. Zostanie wtedy wyświetlone następujący ekran. Naciśnij potwierdź a następnie wejdź do menu system wprowadź hasło systemowe, aby uzyskać dostęp do menu i wybierz „edycja haseł”.
Na ekranie, który się ukaże wybierz Poziom hasła, które chcesz zmienić. Level 1 na liście to hasło użytkownika. Następnie kliknij potwierdź dwukrotnie.
Następnie wprowadź i potwierdź nowe hasło użytkownika. Potwierdź zielonym przyciskiem.
-
Hasło zostanie zablokowane, gdy nastąpią 3 nieskuteczne próby wprowadzenia. Zostanie wtedy wyświetlone następujący ekran. Należy zadzwonić po wskazany numer, gdzie po przejściu procedury bezpieczeństwa zostanie podane hasło odzyskiwania. Naciśnij potwierdź a następnie wejdź do menu system wprowadź hasło odzyskiwania, aby uzyskać dostęp do menu i wybierz „edycja haseł”.
Na ekranie, który się ukaże wybierz Poziom hasła, które chcesz zmienić. Level 2 na liście to hasło systemowe. Uwaga po zablokowaniu hasła systemowego trzeba je zmienić, gdyż każda próba użycia funkcji przez nie chronionej wygeneruje informację o jego blokadzie.
Następnie wprowadź i potwierdź nowe hasło systemowe. Potwierdź zielonym przyciskiem.
-
W przypadku gdy zmiana hasła jest wymagana, a samo hasło (użytkownika i systemowe) nie jest zablokowane – można to zrobić w tym samym menu System → zmiana hasła. Wprowadź hasło systemowe a następnie wybierz który poziom hasła chcesz zmienić.
Hasło użytkownika, wybieramy poziom „level 1”
Następnie wprowadź i potwierdź nowe hasło użytkownika bądź systemowe. Potwierdź zielonym przyciskiem.
-
-
-
Przed rozpoczęciem transakcji upewnij się, że funkcja sprzedaż jest wybrana.
Odpowiednia ikona będzie podświetlona na czerwono na górze ekranu.
Wpisz odpowiednią kwotę i kliknij potwierdź, aby przejść do kolejnego ekranu.
Kliknij „usuń”, aby usunąć ostanią wpisaną cyfrę. Dotknij „anuluj”, aby wymazać wszystkie wpisane cyfry.
Na następnym ekranie ukaże się kilka opcji płatności do wyboru.
W zależności od decyzji na tym etapie transakcja może przebiec wg dowolnego z poniższych wariantów:
Transakcja kartą Chip
Włóż kartę do terminala chipem do góry. Pozostaw ją w terminalu przez cały czas trwania transakcji, aż do momentu, gdy na ekranie pojawi się informacja „wyciągnij kartę”
Uwaga: pytania o kopie sprzedawcy i klienta są konfigurowalne w menu System → personalizacja płatności → opcje drukowania paragonów.
Sprzedaż zbliżeniowa kartą/urządzeniem z NFC
Przyłóż kartę bądź urządzenie z NFC do miejsca na terminalu oznaczonego logiem transakcji zbliżeniowych. Usłyszysz dźwięk oraz zobaczysz, jak zapalają się cztery diody na potwierdzenie, że dane karty zostały sczytane.
Uwaga: wg regulacji PSD2 klient może być poproszony o potwierdzenie PINem losowej transakcji. Nawet tej poniżej aktualnie obowiązującego limitu dla transakcji zbliżeniowych.
Uwaga2: pytania o kopie sprzedawcy i klienta są konfigurowalne w menu System → personalizacja płatności → opcje drukowania paragonów.
Transakcja z użyciem paska magnetycznego.
Uwaga: pytania o kopie sprzedawcy i klienta są konfigurowalne w menu System → personalizacja płatności → opcje drukowania paragonów.
Ręczne wprowadzenie numeru karty.
Terminal oferuje możliwość ręcznego wpisania numeru karty. Wystarczy wprowadzić dane z przodu karty oraz kod bezpieczeństwa CVV znajdujący się na jej tyle.
Transakcje z kodem BLIK
Terminal oferuje możliwość zapłacenia kodem BLIK. Przy wyborze metody płatności należy przesunąć ekran w dół a następnie wybrać opcję BLIK. Terminal wyświetli ekran z miejscem na wprowadzenie kodu BLIK a następnie rozpocznie przetwarzanie i akceptację płatności.
Więcej o płatnościach BLIK można znaleźć tutaj: https://www.elavon.pl/strefa-klienta/instrukcje-obslugi/platnosc-blikiem.html
DCC
Jeżeli terminal ma włączoną opcję sprzedaży DCC (dynamiczne przeliczenie walut) terminal będzie na bieżąco łączył się z serwerem Elavonu pobierając aktualne kursy walut. W razie potrzeby następujący ekran zostanie wyświetloney klientowi uprawnionemu do dokonania płatności w zagranicznej walucie:
-
Wybierz opcję zwrot z menu na górze ekranu w aplikacji płatniczej.
Zwrot można przeprowadzić za pomocą jedej z dostępnych metod płatności.
Zbliżeniowo – wystarczy zbliżyć urządzenie/kartę
Karta Chip – karta musi być wprowadzona do terminala a transakcja potwierdzona kodem PIN.
Ręczne wprowadzenie numeru karty - terminal poprosi o wprowadzenie numeru karty, jaj daty ważności oraz kodu CVV.
Pasek magnetyczny – przeciągnij kartę w czytniku znajdującym się po prawej stronie ekranu.
W przypadku gdy na terminalu jest włączona opcja DCC, możliwy będzie wybór waluty przy transakcji zwrotu.
-
Rozliczenie dnia, tzw. „Paczkę” należy wysyłać codziennie.
Przeważnie terminale Elavon są ustawiane na automatyczną wysyłkę paczki, ale można też zrobić to manualnie o dowolnej porze.
Wybieramy ikonę „Menu” z lewego górnego rogu, następnie opcję „Paczka/Rozliczenie” oraz „wysyłka paczki”.
Raport dnia zostanie wysłany.
-
Istnieje możliwość dostosowania niektórych funkcjonalności terminala z poziomu menu urządzenia i bez konieczności dzwonienia do wsparcia technicznego firmy Elavon.
Opcje te mieszczą się w Menu „System”, „Personalizacja płatności”
Płatność z napiwkiem – aby włączyć dotknij ekranu w miejscu, gdzie jest szary suwak. Zmiana koloru na zielony, świadczy o włączeniu funkcjonalności napiwków.
Procent napiwku – opcja jest włączona, gdy w znajdującym się po prawej stronie ekranu kwadracie widoczny jest symbol potwierdzenia. Widoczne na czerwonych polach kwoty procentowe zostaną wyświetlone w trakcie transakcji sprzedaży z napiwkiem. Wartości te można edytować po zaznaczeniu opcji „niestandardowy”.
Kwota Napiwku – Opcja ta pozwala na wpisanie kwoty napiwku zamiast procentu od wysokości transakcji.
- W przypadku, gdy zarówno procent jak i kwota są zaznaczone, klient będzie miał opcję wyboru formy napiwku.
Tryb dla niedowidzących – jest to opcja wsparcia dla osób słabowidzących lub niewidomych. W trakcie transakcji będą słyszalne instrukcje nawigujące klienta po ekranie.
Opcje z numerami stolików – pozwala na wpisanie numeru stolika, dla którego wystawiany jest paragon.
Opcje drukowania paragonów – pozwala na zarządzenie sposobem drukowania potwierdzeń z transakcji. Opcja "zawsze" oznacza, że oznaczona w ten sposób kopia wydrukuje się od razu bez dodatkowych pytań. Przy wybranej funkcji „pytaj” będzie wymagane potwierdzenie używającego terminal i decyzja czy drukować czy nie daną kopię. Przy wybranej opcji „nigdy” terminal nie wydrukuje oznaczonej w ten sposób kopii.
-