Autoryzacja:
Masz obowiązek uzyskać zgodę posiadacza karty, zanim jego karta zostanie obciążona. Na Tobie ciąży obowiązek udowodnienia, że taka zgoda została pozyskana. Autoryzacja nie jest jednak gwarancją płatności.
Transakcje typu card not present (fizycznego przedstawienia karty):
Ponosisz odpowiedzialność za wszystkie wpisywane na klawiaturze zlecenia lub transakcje telefoniczne (MO/TO), które zwane są transakcjami typu card not present. Odpowiedzialność z tytułu transakcji internetowych różni się w zależności od metody autoryzowania transakcji – leży ona po Twojej stronie i po stronie wystawcy karty, jeśli korzystasz z 3D Secure (Verified by Visa/Mastercard Secure).
Dokumentacja:
Dotyczy dokumentacji dowodowej, którą masz obowiązek przedstawić w terminie, która została wskazana w żądaniu wydania kopii potwierdzenia transakcji lub w powiadomieniu o rozpoczęciu reklamacji typu chargeback. Jeżeli nie przedstawisz na żądanie odpowiednich dowodów, nie będziesz mieć możliwości, by bronić się przed reklamacją typu chargeback.
Opłaty:
Agent rozliczeniowy ma prawo pobrać opłatę z tytułu postępowania przedugodowego lub arbitrażu w każdym przypadku zgłoszonym do Organizacji w Twoim imieniu.
Rezerwacje hotelowe (no-shows):
Możesz pobrać opłatę wyłącznie za jedną noc, nie możesz obciążyć posiadacza karty pełną kwotą. Obowiązek udowodnienia, że Warunki Rezerwacji zostały zatwierdzone przez posiadacza karty, leży po Twojej stronie.
Zwroty:
Zwrot może zostać przetworzony wyłącznie na kartę, którą dokonano płatności. Kwota zwrotu musi być równa lub niższa od wartości obciążenia z tytułu sprzedaży. Nie dokonuj zwrotu na rzecz posiadacza karty w inny sposób, tj. gotówką lub czekiem.
Rozdzielane transakcje:
Regulamin Organizacji Kartowych zabrania przetwarzać więcej niż jedną transakcję do pojedynczego zakupu, aby uzyskać autoryzację. Nie wolno tego robić w żadnych okolicznościach (jedna transakcja, jeden kod autoryzacji).
Uwaga Aby zapewnić prawidłową obsługę reklamacji typu chargeback i żądania wydania kopii potwierdzenia, upewnij się, że cała żądana dokumentacja dostarczana Zespołowi Elavon ds. Reklamacji typu Chargeback jest czytelna i zawiera wszystkie niezbędne informacje. Z Twojej umowy wynika obowiązek przechowywania dokumentacji transakcji przez co najmniej 13 miesięcy od daty jej przetworzenia.