Jaki terminal płatniczy wybrać? Od czego zależy, na jaki powinieneś się zdecydować? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i wybierz odpowiedni terminal płatniczy do obsługi transakcji bezgotówkowych dla swojej firmy.
Jaki terminal płatniczy wybrać?
Zdecydowałeś się na rozszerzenie oferty swojej firmy o obsługę transakcji bezgotówkowych, ale nie wiesz, jaki terminal płatniczy wybrać? Przy wyborze terminala płatniczego dwie najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę, to rodzaj prowadzonej działalności oraz sposób możliwego połączenia z internetem. Terminal stacjonarny (POS), taki jak Ingenico Desk 3500 lub Ingenico Desk 5000, musi być na stałe podłączony do sieci. Dobrze sprawdzi się wszędzie tam, gdzie płatności przyjmowane są przy kasie – np. w sklepach, hotelach czy punktach usługowych.
Natomiast terminal przenośny, taki jak Ingenico Move 3500 czy Ingenico Move 5000, łączy się z siecią za pomocą Wi-Fi, Bluetooth lub 3G, dzięki czemu jest to terminal bezprzewodowy (mPOS). Dzięki specjalnej karcie SIM łączy się z każdego miejsca z siecią o najlepszym zasięgu. Zapewnia to stabilność podczas przeprowadzania transakcji i optymalną prędkość jej przetwarzania. Terminal taki umożliwia przyjmowanie płatności w każdym miejscu, dlatego szczególnie polecany jest do restauracji i kawiarni, gdzie kelner udaje się do klienta w celu zrealizowania płatności. Sprawdzi się także branży transportowej.
Ponadto wyróżnić można także czytnik kart płatniczych mPOS, czyli terminal w telefonie, który łączy się z urządzeniem za pomocą Bluetooth. Podobnie jak terminal mobilny, jego zalety doskonale wpisują się w potrzeby branży gastronomicznej czy usługowej. Mogą być one wykorzystane także jako terminale płatnicze do taxi. Za pomocą czytnika kart płatniczych możesz akceptować płatności wszystkimi najpopularniejszymi rodzajami kart płatniczych, zbliżeniowo, przez Apple Pay lub Google Pay, a także bez fizycznego użycia karty. Paragony wysyłasz klientom e-mailem. Dodatkowo możesz online przeglądać swoje płatności, tworzyć raporty i analizować je, aby podejmować właściwe decyzje biznesowe.
Różnice pomiędzy terminalami płatniczymi
Jedna z różnic, które widać na pierwszy rzut oka, to cena terminala płatniczego. Najczęściej zależy ona od konkretnego modelu. Na nieco inne kwoty powinni być przygotowani przedsiębiorcy, którzy chcą zakupić terminal stacjonarny, na inne natomiast te osoby, które interesuje terminal mobilny. Pamiętaj również, że jeżeli spełniasz odpowiednie warunki, możesz zaopatrzyć się w darmowy terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Terminale Elavon to urządzenia oferujące różne opcje i rozwiązania techniczne, dzięki czemu mogą być one dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego z naszych klientów. Wśród dodatkowych funkcji szczególnie często wybierana jest możliwość doładowania telefonu, a także wypłaty gotówki.
Niezależnie od tego, na jaki terminal płatniczy do obsługi transakcji bezgotówkowych się zdecydujesz, pamiętaj, że terminal do płacenia kartą to niezwykle przydatne narzędzie w każdym biznesie. Zdecydowanie największym atutem tego rozwiązania jest wygoda, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów. Możesz wyróżnić się na tle konkurencji, a także zwiększyć swoje przychody. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na korzystanie wyłącznie z kart płatniczych i zdarza się, że rezygnują oni z zakupu produktu lub usługi w momencie, kiedy dowiadują się, że nie mogą opłacić go bezgotówkowo. Każdy taki przypadek to utrata potencjalnego klienta, który byłby skłonny zrealizować transakcję w Twoim lokalu.
Pamiętaj też, że zgodnie z prawem od 1 stycznia 2022 roku instrumenty płatnicze, takie jak na przykład terminale płatnicze, są obowiązkowe dla wielu branż. Nawet jeżeli nie ma takiego wymogu w Twoim przypadku, warto zaopatrzyć się w urządzenie do przyjmowania płatności. Terminale to rozwiązanie, które powinno być obecne w każdym biznesie, odpowiednio dopasowane do jego szczególnych potrzeb. Nie musisz znać się na temacie terminali płatniczych – nasza firma zapewnia kompleksową obsługę klienta, szkolenia, a także wsparcie techniczne na każdym etapie współpracy.