Od 2022 roku obowiązek umożliwienia klientowi płatności bezgotówkowej spoczywa na każdym przedsiębiorcy. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby wyposażyć się w terminal płatniczy. Umowa wymagana do podpisania w związku z jego użytkowaniem może być zawarta szybko i sprawnie. Dowiedz się, jak zamówić terminal płatniczy, jakie należy spełnić wymagania i dlaczego wynajem terminala to doskonałe rozwiązanie.
Umowa o terminal płatniczy – Program Polska Bezgotówkowa
Od stycznia 2022 roku obowiązuje umożliwienie klientom płatności bezgotówkowej. W związku z tym każdy przedsiębiorca powinien posiadać terminal płatniczy – umowa powinna zatem zostać zawarta jak najszybciej. Zgodnie z nowymi przepisami każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, jest zobowiązany do obsługi przynajmniej jednej formy płatności bez użycia gotówki za oferowane przez siebie towary lub usługi.
Jeżeli zamierzasz podpisać wkrótce umowę o terminal płatniczy, rozważ udział w Programie Polska Bezgotówkowa. Głównym celem tego programu jest udzielenie wsparcia małym i średnim przedsiębiorcom, tak by transakcje przy pomocy karty płatniczej stały się dla nich łatwiej dostępne. W ramach tego programu przedsiębiorca może otrzymać darmowy terminal płatniczy poprzez udzielenie dofinansowania na 12 miesięcy, za sprawą którego możliwe jest pokrycie kosztów wynikających z używania terminala płatniczego i obsługi płatności bezgotówkowych. Program ten powstał z udziałem wydawców kart, organizacji płatniczych Visa® i Mastercard® oraz agentów rozliczeniowych. Wsparcia udzielili także Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Związek Banków Polskich.
Zastanawiasz się, jakie ciążą na terminalu płatniczym wymagania? Do Programu Polska Bezgotówkowa przystąpić mogą wszyscy przedsiębiorcy, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie obsługiwali płatności kartami płatniczymi. To doskonałe rozwiązanie przede wszystkim dla młodych, dopiero otwierających się biznesów. Jako uczestnik Programu Polska Bezgotówkowa otrzymujesz nie tylko szansę na darmowy terminal, ale także pełne wsparcie techniczne. W ciągu zaledwie 2 dni od zgłoszenia usterki terminala lub jakiegokolwiek innego problemu skontaktuje się z Tobą odpowiednio wykwalifikowany pracownik, by rozwiązać daną sytuację. Masz również dostęp do całodobowej obsługi klienta.
Jak zamówić terminal płatniczy w ramach programu? Podpisanie umowy rozpoczyna się najczęściej od kontaktu przez formularz z agentem rozliczeniowym, z którym podpisuje się umowę obowiązującą na okres 12 miesięcy. Terminale dostępne w ramach Programu Polska Bezgotówkowa dla małych firm są wydawane do eksploatacji wyłącznie przez wskazany okres. Jeżeli chcesz podpisać umowę na dłużej, po upłynięciu tego czasu automatycznie przejmujesz na siebie koszty związane z obsługą płatności bezgotówkowych. W razie przekroczenia limitu obrotów, który wynosi 100 tys. złotych, użytkowanie terminalu w okresie 12 miesięcy jest wciąż bezpłatne, jednak naliczana jest prowizja związana z realizowaniem transakcji bezgotówkowych. Warto wiedzieć, że od marca 2022 roku w ramach tego programu nie jest już możliwe rozwiązanie, jakim jest własny terminal płatniczy.
Jak otrzymać terminal płatniczy poza Programem Polska Bezgotówkowa?
Jeżeli nie spełniasz warunków opisanych w Programie Polska Bezgotówkowa, wciąż możesz korzystać z terminala płatniczego. W ofercie naszej firmy znajdziesz szeroki wybór terminali płatniczych, które odpowiedzą na potrzeby Twojego biznesu. Nie jest co prawda możliwa opcja, jaką jest terminal płatniczy bez umowy, jednak możliwe jest podpisanie jej i ustalenie opłat na warunkach komercyjnych, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności oraz miesięcznego obrotu. Jak opłacać terminal płatniczy? Abonament to standardowe rozwiązanie, jeżeli zamierzasz zdecydować się na terminal płatniczy. Wynajem okazuje się tym samym dla wielu właścicieli firm najwygodniejszą opcją. Na wynajem możesz się też zdecydować, jeżeli korzystasz z Programu Polska Bezgotówkowa i potrzebujesz więcej niż jednego terminala. Wówczas pozostałe urządzenia zostaną wydzierżawione na podstawie umowy komercyjnej Elavon. Na stronie operatora dowiesz się przy okazji, gdzie zamówić terminal płatniczy.
Dokumenty, które są konieczne do podpisania umowy, zależą od rodzaju prowadzonej działalności. Wśród najczęściej wymaganych można wyróżnić aktualny wpis do CEIDG oraz numer NIP/KRS/Regon, z których najczęściej wskazywany jest NIP firmy, a także zaświadczenie od doradcy bankowego na papierze firmowym oraz skany dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wszelkie niezbędne dokumenty i formalności przedstawi Ci nasz doradca, który skontaktuje się z Tobą po wypełnieniu formularza dostępnego na naszej stronie.