Terminal płatniczy – zakup tego urządzenia to dla wielu małych i średnich przedsiębiorców ważna kwestia, na którą chcą być jak najlepiej przygotowani. Może zdarzyć się, że po zapoznaniu się z korzyściami, jakie niesie posiadanie terminala płatniczego, także w ramach programu Polska Bezgotówkowa, będą mieli dodatkowe pytania. Jakie jednak są najczęstsze obiekcje przed podpisaniem umowy? Staramy się rozwiać wszystkie wątpliwości, tak aby przedsiębiorca mógł być pewny, że zakup terminala płatniczego to doskonałe rozwiązanie.
Terminal płatniczy – zakup
Zastanawiasz się, czy już na początku rozwoju swojej działalności musisz zakupić terminal płatniczy? Ustawa z 2022 roku zaleca posiadanie takiego terminala, jednak jeżeli wcześniej go nie posiadałeś, możesz skorzystać z programu Polska Bezgotówkowa, którego głównym celem jest udzielenie wsparcia małym i średnim przedsiębiorcom, tak by transakcje bezgotówkowe stały się dla nich znacznie łatwiej dostępne. Istnieje wiele korzyści wynikających z tego programu, który oferuje udzielenie dofinansowania na 12 miesięcy, za sprawą którego możliwe staje się pokrycie wszelkich kosztów wynikających z używania terminala płatniczego i obsługi płatności bezgotówkowych. Program powstał z udziałem wydawców kart, organizacji płatniczych Visa® i Mastercard® oraz agentów rozliczeniowych. Wsparcia udzielili także Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Związek Banków Polskich
Jako uczestnik Programu Polska Bezgotówkowa zyskujesz nie tylko szansę na darmowy terminal dla swojej firmy, który możesz potraktować jako terminal płatniczy na próbę, ale także pełne wsparcie techniczne. W ciągu 2 dni od zgłoszenia jakiejkolwiek usterki terminala lub innego związanego z nim problemu skontaktuje się z Tobą wykwalifikowany pracownik, by rozwiązać daną sprawę. Ponadto całodobowo działa obsługa klienta, które może pomóc Ci w drobniejszych kłopotach. Oprócz tego w ramach opisywanego programu możesz zapewnić swoim pracownikom kompleksowe szkolenia z zakresu obsługi terminali płatniczych.
Jak wskazują wyniki badania wykonanego na zlecenie Polski Bezgotówkowej przez firmę Polasik Research w 2019 r., aby przekonać sceptycznie podchodzących do instalacji terminala, należy przede wszystkim zwracać uwagę na bezpłatność urządzenia otrzymywanego w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Warto postawić również na edukację odnoszącą się do prostoty jego obsługi oraz korzyści finansowych, takich jak nowi klienci, oszczędność czasu na wizytach w banku, a także dodatkowe usługi, na jakich można zarobić, np. doładowania.
Terminal płatniczy na próbę – rozwiej swoje obiekcje
Jeżeli spełnione są wszystkie warunki, przedsiębiorca może dołączyć do programu na podstawie kontaktu z agentem rozliczeniowym, z którym podpisuje on umowę na 12 miesięcy. Warto podpisać umowę na taki okres, a po tym czasie zdecydować się na umowę na warunkach komercyjnych. Warto wiedzieć, że rezygnacja z programu może nastąpić wyłącznie w chwili zamknięcia firmy. Ponadto do programu można przystąpić tylko raz, a dofinansowanie obejmuje wyłącznie te urządzenia, które zostały zgłoszone do Fundacji Polska Bezgotówkowa w latach 2018-2026.
W czasie 12 miesięcy korzystania z terminala w ramach programu nie są naliczane żadne koszty związane z użytkowaniem terminala POS, nie jest również pobierana żadna prowizja. Jednak w przypadku przekroczenia limitu obrotów, który wynosi 100 tys. złotych, naliczana jest prowizja związana z realizowaniem transakcji. Po upływie 12 miesięcy możliwa jest dalsza współpraca z naszą firmą, jednakże już na warunkach komercyjnych i zgodnie z indywidualnymi ustaleniami z klientem.
Istnieją również inne dwa wymogi, które przedsiębiorca musi spełnić. Jednym z nich jest zasięg GPRS/3G na terenie firmowego obiektu, jako że jest to niezbędne, aby terminal płatniczy posiadał połączenie z bankiem i wydawcą karty, co umożliwia zrealizowanie transakcji. Do tego lokal należy oznaczyć naklejkami informacyjnymi, które przedsiębiorca otrzymuje wraz z terminalem płatniczym od Fundacji Polska Bezgotówkowa.