Czy centrum usług może być tak małe, że zmieści się w dłoni? Może. Takim „centrum” stał się terminal płatniczy, który nie służy już tylko do płacenia. Punkty wyposażone w te urządzenia mogą zwiększać swoje dochody, oferując swoim klientom wiele dodatkowych usług. Jakich? Przeczytaj w naszym artykule.
Terminal płatniczy nie jest nowym wynalazkiem – jego historia sięga końca lat 70. XX wieku. W połączeniu z paskiem magnetycznym na kartach kredytowych zrewolucjonizował płatności, znacznie przyspieszając ich akceptację.
Do tempa działania terminali zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Nowością dla niektórych mogą być natomiast inne możliwości, a zatem dodatkowe funkcje i usługi, które dają współczesne urządzenia. Przyjrzyjmy się bliżej, co mają nam do zaoferowania.
Cashback
Cashback oznacza możliwość wypłaty gotówki w punkcie handlowym lub usługowym. Gotówkę – maksymalnie 300 zł dla kart Visa oraz 500 zł dla kart Mastercard – klient może wypłacić tylko wtedy, gdy dokonuje transakcji za zakupy lub usługę używając karty płatniczej.
Wypłata gotówki z terminala to dla klientów oczywista oszczędność czasu i wygoda – wiedząc o usłudze cashback nie muszą szukać bankomatu. Kiedy chcą wypłacić gotówkę, mogą w zamian odwiedzić Twój punkt i jednocześnie zrobić zakupy. Cashback oznacza zatem oczywiste korzyści dla obu stron.
Doładowanie telefonu z terminala
Dodatkową funkcją jest doładowanie telefonu komórkowego z terminala (Pre-paid). Klienci punktu mogą doładować swoje telefony poprzez urządzenie w zaledwie kilka sekund. Co ciekawe, za całą operację mogą zapłacić nie tylko kartą, ale także gotówką.
Chcesz zachęcić klientów do częstszych zakupów i przyciągnąć do swojego punktu nowe osoby? Zaoferuj im możliwość doładowania telefonu podczas transakcji bezgotówkowej. Osoby, które zjawią się tylko po to, by zasilić swój telefon, często przy okazji coś kupią. Dodatkowo, Ty otrzymasz prowizję za każdym razem, gdy ktoś doładuje telefon za pomocą urządzenia.
Dynamiczne Przeliczanie Walut
Zdarza Ci się obsługiwać klientów zagranicznych? Zakupy w obcej walucie mogą być dla nich niekomfortowe, bo zwykle nie wiedzą, jaka kwota zostanie ostatecznie pobrana z ich karty. Jest już jednak na to recepta. Dodatkowe funkcje terminala, takie jak Dynamiczne Przeliczani Walut (DCC) sprawiają, że kwoty transakcji dokonanej kartą Visa lub Mastercard zostają szybko przeliczone na jedną z 60 walut.
Już w chwili przetwarzania transakcji klienci dowiadują się, jaki jest kurs wymiany
i całkowity koszt transakcji w wybranej przez nich walucie. Ta dodatkowa funkcja zapewnia im większy komfort i poczucie bezpieczeństwa. Ty z kolei oszczędzisz na reklamacjach i obciążeniach zwrotnych.
Karty podarunkowe
Posiadasz urządzenie do transakcji bezgotówkowych? Sprawdź, czy możesz oferować karty podarunkowe dla Twoich klientów. Takie dodatkowe funkcje terminala płatniczego otrzymują m.in. punkty handlowe i usługowe, które korzystają z urządzeń Elavon.
Karty podarunkowe Elavon to program, który pomaga w zdobywaniu nowych klientów i budowaniu lojalności tych, którzy już skorzystali z naszych produktów i usług. Wykorzystując karty, możesz motywować klientów do częstszych i większych zakupów. To wartościowe narzędzie do zwiększania przychodów i uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Płatności bezgotówkowe
Nie możemy zapomnieć o najbardziej oczywistej funkcji– akceptacji płatności za produkty lub usługi. Urządzenie umożliwia klientom dokonywanie transakcji nie tylko kartą, ale także smartfonem (BLIK, Google Pay, Apple Pay) czy smartwatchem.
Brak terminala mógłby nas narazić na odpływ klientów i zmniejszenie przychodów. Jak bowiem pokazują badania, Polacy bardzo polubili płatności bezgotówkowe. Już prawie co czwarta (24%) osoba w naszym kraju nie nosi przy sobie gotówki(1), a na statystycznego Polaka przypada już więcej niż jedna karta płatnicza(2). Wciąż też rozwijają się płatności mobilne, dodatkowe funkcje podczas transakcji są więc przez nich pożądane.
Terminal potrzebny od zaraz
Liczba urządzeń tego typu w Polsce, z dodatkowymi usługami i funkcjami, stale rośnie(3). Do ich instalowania zachęca szybki rozwój transakcji bezgotówkowych. Warto jednak pamiętać, że oprócz tej funkcji, zapewniają również duży wybór usług dodatkowych, tj. dynamiczne przeliczanie walut, cashback, doładowanie telefonów czy wypłata gotówki.
Wykorzystując wszystkie możliwości jakie daje terminal płatniczy, zyskujesz małe centrum usług, które zapewni Twojej firmie dodatkowe przychody.
Źródła:
- Portfel Polaka. Izba Gospodarki Elektronicznej, lipiec 2017
- Informacja o kartach płatniczych. I kwartał 2019. Narodowy Bank Polski
- Tamże