Płatności wearable: Rosnący trend na rynku konsumenckim
Trendy społeczne zmieniają nie tylko to, co nosimy – ale także sposób, w jaki płacimy!
W czasach, gdy preferencje konsumentów w zakresie wszystkiego szybko zmierzają w kierunku „bezdotykowości”, technologia płatności wearable (przez ubranie, biżuterię itp.) nabiera impetu. Napędzana po części przez pandemię, popularność tak zwanych „czystych” płatności – czyli wszystkich akcesoriów, od obsługujących płatności pierścionków, bransoletek, breloczków, opasek fitness, naklejek, spinek do mankietów (plus, rzecz jasna, telefonów) – gwałtownie przyspiesza na całym świecie.
Te pozbawione baterii urządzenia znane są jako pasywne wearables i coraz częściej pojawiają się w zaskakujących, nowych odsłonach, przyciągając uwagę projektantów i producentów ze świata biżuterii i mody. Znany francuski projektant stworzył ostatnio modne pierścionki do przenoszenia informacji o płatnościach. Nowe wzory bransoletek i spinek do mankietów zawierają technologię płatności, a opaski na rękę i inteligentne tkaniny mogą dyskretnie wpleść interaktywne czujniki w kurtki i inne ubrania.
Technologia sprawia, że jest to możliwe
Dla Ciebie i Twojej firmy zrozumienie rosnącego trendu płatności wearable jest kluczowe.
Ścieżka przyjęcia tych nowych urządzeń rozpoczęła się ponad dekadę temu wraz z rozwojem technologii wearable, takich jak trackery fitness, oraz wprowadzeniem inteligentnych zegarków. Podczas gdy mody i trendy mogą prowadzić do mieszanych wyników marketingowych w zakresie przyjmowania się różnych produktów w codziennym użytku, ogólna akceptacja konsumentów wzrosła wraz ze wzrostem atrakcyjności wielu urządzeń.
Popularność tak zwanych „czystych” płatności szybko rośnie na całym świecie.
Ponieważ w ostatnich latach konsumenci coraz częściej stawiają na wygodę, wzrósł również potencjał urządzeń obsługujących płatności. Dzięki postępowi technologicznemu konsumenci mogą nosić przy sobie lub na sobie swoje ulubione urządzenia do płatności, pozostawiając karty i portfele w domu. Obecnie pasywne urządzenia typu wearable znajdują zastosowanie w płatnościach w kurortach i hotelach, parkach rozrywki, na festiwalach muzycznych i koncertach, statkach wycieczkowych, w transporcie, na imprezach sportowych i na kampusach uniwersyteckich.
Niedawne badanie przeprowadzone w 15 krajach przez 451 Research wykazało, że Polska, Bułgaria, Grecja, Peru, RPA, Włochy i Hiszpania znajdują się w czołówce krajów najbardziej zainteresowanych takimi możliwościami płatności.11
Kierunek jest jasny. Klienci decydujący się na połączenie konta z mechanizmem doładowania tych urządzeń – za pośrednictwem banku, karty debetowej lub kredytowej – mogą uniknąć konieczności ciągłego uzupełniania środków. Faktycznie w badaniu przeprowadzonym przez 451 Research najpopularniejszą metodą finansowania pasywnej opaski na rękę było na przykład automatyczne zasilanie z konta bankowego.1
Obecnie pasywne urządzenia typu wearable znajdują zastosowanie w płatnościach w kurortach i hotelach, parkach rozrywki, na festiwalach muzycznych i koncertach, sklepach spożywczych, barach szybkiej obsługi, w transporcie, na imprezach sportowych i na kampusach uniwersyteckich.
Nawet bez tradycyjnych relacji bankowych konsumenci mogą cieszyć się elastycznością przechowywania środków. Dla podróżników i turystów, a także dla każdego, kto nie ma konta w banku, opcje doładowania mogą być nieocenione. Użytkownik musi jedynie zlokalizować stosowny punkt handlowy lub samodzielny kiosk i wpłacić gotówkę, aby doładować środki dostępne na urządzeniu lub akcesorium. Dla konsumentów, którzy nie posiadają konta lub tych, którzy wolą go nie podłączać, urządzenia z możliwością doładowania stanowią cenną alternatywę płatniczą.
Łącząc funkcje, firmy mogą umożliwić konsumentom dostęp do pokoi hotelowych, logowanie lojalnościowe, bilety na koncerty, przepustki tranzytowe, a nawet więcej. Sklepy, restauracje, hotele i miejsca rozrywki mogą zapewnić gościom ulepszone usługi i opcje produktów poprzez wbudowanie płatności i innych ofert w różne urządzenia.
Czy konsumenci są na to gotowi?
Stopień wdrożenia tych nowych możliwości płatniczych, choć rośnie na całym świecie, różni się w zależności od kraju i regionu. Na przykład około 54% konsumentów na świecie stwierdziło, że ogólnie czuje się „bardzo komfortowo” z płatnościami zbliżeniowymi, podczas gdy prawie dwie trzecie (65%) stwierdziło, że chciałoby, aby więcej miejsc akceptowało opcje zbliżeniowe, podając szybkość i wygodę jako dwa najważniejsze powody – wynika z badania 451 Research.1
W szczególności Polska i Australia wyróżniły się jako kraje najbardziej otwarte na płatności zbliżeniowe – odpowiednio 78% i 64% konsumentów stwierdziło, że „woli” tę metodę.
Nowy horyzont możliwości dla handlowców
Nowe urządzenia płatnicze typu wearable nie tylko zapewniają wygodę konsumentom, ale także oferują handlowcom nowy sposób pozyskiwania i zatrzymywania klientów. Handlowcy w coraz większym stopniu muszą rozpoznawać trendy, które kierują preferencjami klientów. Badania wykazały, że akceptacja preferowanych metod płatności jest najważniejszym atrybutem podczas dokonywania przez konsumentów zakupów w sklepach.2 Wraz ze wzrostem popularności płatności mobilnych, bliska współpraca z partnerem z sieci płatniczej może pomóc w zapewnieniu gotowości.
Korzyści jest wiele. Oprócz rozszerzenia metod płatności i marketingu, informacje uzyskane z transakcji klientów zapewniają Twojej firmie bardziej inteligentny wgląd w zachowanie klientów. Wiążąc dane o zakupach z urządzeń wearables z funkcją płatności z ofertą lojalnościową i zachętami do sprzedaży krzyżowej, można rozszerzyć działania marketingowe, aby otworzyć dalsze możliwości generowania sprzedaży. Dzięki tym przedmiotom typu „do zabrania wszędzie”, wyposażonym w dane identyfikacyjne i dane dotyczące indywidualnych kont, można zachęcać klientów w czasie rzeczywistym przy kasie. Te niedrogie przedmioty mogą być również oznakowane jako narzędzia lojalnościowe, co według konsumentów zwiększa prawdopodobieństwo dokonywania zakupów u danego sprzedawcy.3
Te niedrogie przedmioty mogą być wykorzystywane jako narzędzia marketingowe, a także jako metody płatności i lojalnościowe, które według konsumentów zwiększają prawdopodobieństwo dokonania zakupów u danego sprzedawcy.3
Przy tak wielu nowych możliwościach płatności, handlowcy mogą również oferować opcje punktów sprzedaży (POS), które nie wymagają od klientów stania w kolejce, aby skorzystać ze stacjonarnego terminala. Pracownicy pracujący w sklepie, w kiosku lub na zewnętrznych stoiskach handlowych mogą korzystać z mobilnych skanerów i urządzeń zbliżeniowych NFC, aby szybko odczytywać informacje dotyczące płatności za pomocą jednego dotknięcia bransoletki, pierścionka lub zegarka klienta.
Wkrótce więcej informacji
Wraz z postępem technologii płatniczych, zarówno pod względem wygody, jak i bezpieczeństwa, możliwości kreatywnych i coraz bardziej atrakcyjnych opcji płatności będą się zwiększać.
Trwają prace nad nowymi urządzeniami, platformami i aplikacjami – a także nad zwiększeniem ich akceptacji.
Nowe doświadczenia klientów, które stają się szybsze i prostsze dzięki metodom płatności przez urządzenia ubieralne, będą nadal wyznaczać nowe oczekiwania klientów. Ponieważ konsumenci coraz bardziej przyzwyczajają się do płatnościbez kontaktu, Ty i Twoja firma powinniście już teraz przygotować się na wykorzystanie zachowań konsumentów jutra.
Dzięki ścisłej współpracy z partnerem w zakresie płatności możesz wykorzystać możliwości, które towarzyszą temu rosnącemu trendowi. Zapewnienie akceptacji płatności w stylu i w sposób preferowany przez konsumentów jest najskuteczniejszym sposobem na dostarczenie doświadczeń, których oczekują klienci.
Zawartość akredytowana przez Discover® Global Network
Źródła:
1 451 Research, lipiec 2020. Creating Engaging Customer Experiences with Passive Wearable Payments.
2 C+R Research Study of 1,808 Discover Cardholders, August 2020, zlecone przez DFS Services LLC.
3 451 Research, marzec 2020. Badanie Global Merchant & Consumer: In-Store Payment Trends.