David Wheatcroft, Dyrektor ds. Korporacyjnej Obsługi Klienta w Europie
Proste przypomnienie gościom, że mają zarezerwowane miejsce w danej restauracji, może pomóc w zmniejszeniu nieobecności nawet prawie o połowę, co wynika z badań przeprowadzonych przez Elavon.
Zadaliśmy pytanie ponad 1000 osobom dorosłym w Polsce: co skłoniłoby ich do dotrzymania rezerwacji.
Niemal jedna trzecia (29%) respondentów odpowiedziała, że zawsze dotrzymują rezerwacji albo anulują ją z wyprzedzeniem.
Jednak przypomnienie klientom, że mają rezerwację – zarówno przez telefon, SMS czy e-mail – skłoniłoby wielu potencjalnych nieobecnych do przyjścia.
Spośród 71% respondentów, którzy przyznali się, że nie zawsze dotrzymują rezerwacji, 47% odpowiedziało, że telefon z restauracji skłoniłby ich do przyjścia. Wiadomość SMS mogłaby być również skuteczna, ponieważ 47% respondentów stwierdziło, że to pomogłoby, podczas gdy jedna czwarta (27%) odpowiedziała, że e-mail przyczyniłby się do decyzji o utrzymaniu lub odwołaniu rezerwacji.
„Zauważyliśmy wzrost liczby niedotrzymanych rezerwacji w różnych rodzajach działalności gospodarczej, ale branża restauracyjna, wciąż odbudowująca się po pandemii COVID-19, została tym zjawiskiem szczególnie dotknięta” – powiedział Dawid Wheatcroft, Dyrektor ds. Korporacyjnej Obsługi Klienta w Europie.
„Nasze badanie pokazuje to, że dzięki niewielkiemu wysiłkowi można zmniejszyć liczbę osób, które nie pojawiają się przy wcześniej zarezerwowanym stoliku.”
„Przypomnienie klientowi o rezerwacji może przynieść podwójną korzyść dla Ciebie.”
„Nie tylko potencjalnie zmniejszasz ryzyko nieobecności, ale masz także okazję do budowania relacji z klientem.”
„Możesz to połączyć z programem lojalnościowym lub kontaktem bezpośrednio po wizycie, aby pozyskać opinię klienta oraz skłonić go do ponownego odwiedzenia Twojej restauracji.”
„Jeśli potrzebujesz pomocy wdrożeniowej, przy zachowaniu bezpieczeństwa danych klientów oraz zgodnie z przepisami prawa, skontaktuj się z nami.”
Przypomnienie gościom, że posiadają rezerwację, to jeden prosty krok w kierunku zmniejszenia nieobecności, ale możesz także rozważyć żądanie wpłaty zaliczki.
To metoda mniej popularna niż przypomnienia, ale i tak zadziałałaby w przypadku więcej niż jednej na dziesięć osób, które powiedziały, że nie zawsze dotrzymują rezerwacji w restauracji.
„Solidny system punktu sprzedaży (POS) połączy Twój system rezerwacji z systemem rozliczeniowym. Dzięki temu możesz wysyłać przypomnienia do gości, zarówno za pomocą wiadomości tekstowych, jak i e-maili oraz wprowadzić mechanizm, w którym zaliczki zostają potrącone od ostatecznego rachunku. Wszystko to bez dodatkowego wysiłku ze strony Twojej czy Twojego zespołu” – powiedział David.
„W Polsce goście nie są przyzwyczajeni do żądania wpłaty zaliczki, więc możesz obawiać się zniechęcenia ze strony potencjalnych klientów. Jednakże w innych częściach Europy to nie jest nic nietypowego, więc warto o tym wiedzieć.”
“Jeśli myślisz o żądaniu zaliczki, rozważ ograniczenie tego rozwiązania do większych grup gości lub w szczególnie ruchliwe dni, kiedy wiesz, że nieobecność mogłaby być uzupełniona.”
Niezależnie od tego, jaki model uznasz za najlepszy dla swojej restauracji, możemy Ci pomóc w integracji tego rozwiązania z systemem płatności. Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Źródło: Yonder przeprowadziło internetowe badanie na próbie 1082 dorosłych mieszkańców Polski między 8 a 14 marca 2023. Dane zostały skalibrowane w celu odzwierciedlenia reprezentatywnej populacji Polski. Yonder jest założycielem British Polling Council i przestrzega ustalonych przez organizację zasad.
Pytanie: Które z poniższych czynników skłoniłyby cię do stawienia się na zarezerwowaną wizytę w restauracji? Tabela przeliczona, aby wykluczyć tych, którzy dotrzymaliby rezerwacji.
Podstawa |
593 |
Płacenie 10% zaliczki |
16% |
Płacenie zaliczki od osoby |
12% |
Przypomnienia SMS |
47% |
SMS do odwołania lub zmiany rezerwacji |
35% |
Przypomnienia e-mail z opcją zmiany rezerwacji |
47% |
Inne |
1% |