Firma
Sheraton Lake Como to luksusowy, czterogwiazdkowy hotel z zapierającym dech w piersiach widokiem na jezioro Como w północnych Włoszech. Jako część franczyzy Marriott, hotel jest klientem Elavon od lutego 2019 roku.
Nasza działalność jest prowadzona we Włoszech, jednak 90% naszych przychodów pochodzi od klientów międzynarodowych. Dlatego wolimy współpracować z globalnym graczem, jakim jest Elavon" - mówi Elena De Santis, Sheraton Lake Como.
Godne pozazdroszczenia położenie hotelu z widokiem na brzeg jeziora Como nie jest jego jedyną atrakcją. W hotelu znajduje się restauracja wyróżniona gwiazdką Michelin, w której można zjeść tradycyjne włoskie potrawy w nowoczesnej odsłonie. Do dyspozycji gości są także dwa bary, spa i sale konferencyjne dla osób podróżujących służbowo.
W Sheraton Lake Como przeprowadza się około 10 000 transakcji rocznie, z czego 70% to płatności kartą. Odsetek ten wzrasta z roku na rok wraz z rosnącą wygodą podczas zakupów kartą oraz możliwością dokonywania płatności w walucie ojczystej dzięki usłudze DDC (ang. Dynamic Currency Conversion).
Wyzwanie
Sheraton Lake Como poszukiwał dostawcy usług płatniczych, który mógłby przekształcić jego działalność, oferując dodatkowe usługi i funkcje przetwarzania płatności, aby zaspokoić potrzeby klientów z całego świata.
„To była decyzja dotycząca strategii płatności" - mówi Elena De Santis, dyrektor ds. finansów w hotelu Sheraton. "Chcieliśmy współpracować z czołowym, międzynarodowym graczem, więc Marriott przedstawił nam firmę Elavon, preferowanego europejskiego dostawcę usług płatniczych, a my skorzystaliśmy z tej możliwości".
Jako część grupy Marriott, hotel Sheraton skorzystał z istniejących już relacji firm Marriott i Elavon, co zapewniło mu zawarcie najlepszej możliwej umowy handlowej, bezpieczeństwo i stabilność oraz doświadczenie przy wdrażaniu swoich usług, w tym zrozumienie złożoności międzynarodowej franczyzy.
„Mieliśmy dostęp do dedykowanego menedżera ds. relacji z Elavon i mogliśmy wykorzystać globalne partnerstwo biznesowe, negocjując wspólnie z firmą Marriott" - mówi Andrea Caniggia, kontroler finansowy w hotelu Sheraton. „Byliśmy przekonani, że jeśli pojawią się jakieś problemy, Marriott i partnerstwo z Elavon będą w stanie nas wesprzeć".
Rozwiązanie
Poza dostarczeniem podstawowych usług, w tym pozyskaniu agenta rozliczeniowego i bramki płatniczej, Elavon wyposażył hotel w DCC, które pozwala klientom płacić w ich rodzimej walucie. Sheraton Lake Como czerpie korzyści z udziału w przychodach z wymiany walut, co zapewnia kolejny stały strumień dochodów dla firmy. Hotel akceptuje ponad 80 różnych walut dzięki usłudze DCC firmy Elavon, co pozwala klientom z dowolnego kraju, zarówno podróżującym w celach turystycznych, jak i biznesowych, na płatność w preferowanej walucie.
„DCC jest bardzo ważne dla nas i dla naszej współpracy z Elavon", mówi Elena. „DCC obejmuje wszystkie waluty, w których nasi klienci chcą płacić, a Elavon pokrywa ryzyko kursowe".
Zespół finansowy hotelu korzysta również z ElavonConnect, naszego opartego na chmurze narzędzia do raportowania, dającego możliwość wglądu w transakcje w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na Ziemi. To właśnie ta funkcjonalność sprawiła, że Sheraton wybrał Elavon jako dostawcę usług płatniczych w swoim najnowszego hotelu Passalacqua w Moltrasio, położonym przy brzegu jeziora Como.
„Chcieliśmy mieć tego samego dostawcę usług płatniczych ze względu na raportowanie. Z Elavon mamy również dobre relacje", mówi Andrea Caniggia.
Partnerstwo
Poza wykorzystaniem istniejących relacji Marriott z Elavon, partnerstwo Elavon z FreedomPay było atrakcyjną propozycją, gdy rozważano sposób rozliczania płatności w Passalacqua”, mówi Elena.
Elavon współpracuje z FreedomPay w Europie nad najwyższej klasy rozwiązaniem dla branży hotelarskiej. Rozwiązanie to nie wymaga od firm wymiany ich obecnej infrastruktury. Zamiast tego, wykorzystuje API i zestawy narzędzi aplikacji do łączenia danych z istniejących terminali Point-of-Sale (POS), aplikacji i systemów internetowych, platform CRM i ERP. W rezultacie firmy z branży hotelarskiej mogą zapewnić bezproblemowe przetwarzanie płatności i uproszczone raportowanie bez kosztów i zakłóceń związanych z przejściem na nowy system.
„Preferujemy Elavon, ponieważ jest to międzynarodowa firma. Ponadto Elavon współpracuje z FreedomPay, która jest jedną z najbardziej zaawansowanych platform handlowych dla płatności, czego nie mogą zaoferować lokalni dostawcy" - mówi Elena. „Nasza firma działa we Włoszech, ale 90% naszych przychodów pochodzi od międzynarodowych klientów, więc preferujemy współpracę z międzynarodowym graczem, jakim jest Elavon".
Andrea przyznaje, że partnerstwo jest korzystne dla obu stron.
„W nowym hotelu po raz pierwszy doświadczamy korzyści z partnerstwa pomiędzy Elavon i FreedomPay. Niezwykle cieszymy się z tej współpracy i mamy wobec niej wysokie oczekiwania".
Jeśli chcesz dowiedzieć się, co Elavon może zrobić dla Twojego hotelu lub franczyzy, porozmawiaj z nami.