Firma Elavon uczestniczyła w Wirtualnym Sympozjum EMEA zorganizowanym przez Women in Payments - globalne stowarzyszenie, którego celem jest łączenie, inspirowanie i wspieranie kobiet w branży płatności.
Wirtualne Sympozjum EMEA to wyjątkowe wydarzenie oraz plebiscyt, który prezentuje perspektywy liderek, wspiera różnorodność i parytet płci, a także omawia tematy dotyczące wszystkich aspektów ekosystemu branży płatniczej.
Wśród finalistek plebiscytu zanazło się pięć liderek z Elavonu:
Akita Somani, Chief of Staff to the President, Elavon Europe, Diversity Champion dla Europy w U.S. Bank, jest finalistką nagrody Advocate for Women.
Rajeena Brar, Senior European Market Intelligence & Insights Manager, Elavon Europe, jest finalistką nagrody Women in Payments Rising Star.
Ciara O’Farrell, Head of Direct Sales, Small to Medium-sized Enterprises (SME), Elavon Europe, jest finalistką nagrody Inspiration Award.
Candice Pressinger, Director of Customer Data Security, Elavon Europe, jest finalistką nagrody Innovation Award.
Maura McGrath, Head of Payment Services Operations Controls and Compliance, U.S. Bank i Elavon, jest finalistką nagrody Distinguished Professional Award.
Spostrzeżenia na temat trendów w branży płatniczej
Candice Pressinger mówiła o dyrektywie dotyczącej usług płatniczych (PSD2) i przepisach dotyczących silnego uwierzytelniania klienta (SCA), które weszły w życie 31 grudnia 2020 r., oraz ich wpływie na pracę sprzedawców, emitentów, agentów rozliczeniowych i bramek płatniczych, którzy przygotowywali się na zmiany zachodzące w poszczególnych krajach w Europie.
„Czasami nowe wymagania dotyczące bezpieczeństwa, choć istotne, mogą generować początkowo drobne uciążliwości w płatnościach w perspektywie krótkoterminowej. Sprzedawcy mogą podjąć proaktywne kroki, aby zapobiec spadkom transakcji, począwszy od prawidłowej implementacji protokołu zabezpieczeń 3D (3DS). Istnieją również „wyjątki” od SCA, w tym usługi analizy ryzyka transakcji (TRA), które zapobiegają oszustwom i stanowią odstępstwa od uwierzytelniania PSD2. Pilotażowe programy TRA przeprowadzone przez Elavon we współpracy z największymi sprzedawcami pokazali, że ta usługa jest bezpieczna, zapewnia znacznie wyższe niż przeciętne wskaźniki akceptacji i bezproblemowe płatności dla konsumentów” – powiedziała Candice.
„PSD2 pomaga ograniczyć oszustwa i stworzyć bezpieczniejszy ekosystem płatności, szczególnie w przypadku transakcji bez karty, których wzrost w ramach handlu elektronicznego obserwowaliśmy w ciągu ostatniej dekady, zwłaszcza w czasie pandemii. PSD2 otwiera pole do gry dla nowych rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję i innowacyjne aplikacje: zabezpieczeń biometrycznych, otwartą bankowość, czy płatności bezpośrednie, które w przyszłości zmienią kształt naszej branży” – podsumowała Candice.
Anna Kulagowska, Chief of Staff to Head of Operations, Elavon Europe i Site Head w biurze Elavonu w Madrycie, poprowadziła wnikliwą dyskusję na temat tego, jak zmieniła się rola liderów w wyniku niestabilnego, niepewnego, złożonego i niejednoznacznego świata (według koncepcji VUCA). Podczas sesji panelistki przedstawiały wyzwania, przed którymi musiały stanąć w ciągu ostatniego roku oraz sposoby na przetrwanie tych trudnych czasów. Podczas sesji Anna skupiła się na czterech kluczowych obszarach: budowaniu zaufania, (nadmiernej) komunikacji, wzajemnej empatii i tworzeniu bezpiecznych przestrzeni dla pracowników.
Anna Oleksiak, Head of Hospitality & Emerging Segments w Polsce, Niemczech i Północnej Europie, wzięła udział w sesji poświęconej budowaniu kultury innowacji i zapewnianiu klientom kompleksowej jakości podczas pandemii. Anna opowiadała o swoich doświadczeniach w pracy z klientami:
„To był bardzo trudny rok dla branży hotelarskiej, ale popyt konsumencki utrzymuje się na stałym poziomie i widzieliśmy, jak sektor powrócił na ścieżkę rozwoju po zniesieniu ograniczeń. Powrót klientów do restauracji i hoteli jest okazją do optymalizacji płatności i operacji. Istnieją bardzo sprytne rozwiązania integrujące rozwiązania ePOS z systemami zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) - łańcuchem dostaw i zaopatrzenia przedsiębiorstwa oraz oprogramowaniem HR”.
„Współpracujemy również z sektorem parkingowym i paliwowym, który zmienia się wraz z pojawianiem się inteligentnych miast. Płacenie za parkowanie za pomocą aplikacji, płatności zbliżeniowe na drogach i stacje ładowania pojazdów elektrycznych – są to części nowej infrastruktury wspierającej przepływ ruchu i ograniczającej silniki na biegu jałowym oraz emisje dwutlenku węgla ” – dodała Anna.
Elavon jest złotym sponsorem Women in Payments i będzie współpracować ze stowarzyszeniem do końca 2021 roku. Celem organizacji jest zapewnienie nowych możliwości profesjonalistkom, pomoc w nawiązywaniu kontaktów i rozwijaniu umiejętności, a także dzielenie się radami i spostrzeżeniami z innymi osobami z branży.